قیمت واقعی آهن یک پنجم قیمت بازار!

رئیس سابق اتحادیه فروشندگان آهن از افزایش دوباره قیمت میلگرد و آهن خبر داد و گفت: قیمت آهن نسبت به هفته گذشته بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش یافته است. قیمت میلگرد ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان است. معتقدیم آهن و تیرآهن تا پایان سال ارزان نمی شود.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ آهن و میلگرد دوباره گران شده و اعتراض سازندگان مسکن را به دنبال داشته است. اواسط دی ماه حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن گفته بود: « گرانی فعلی قیمت آهن و میلگرد قابل قبول نیست و مردم منتظر کاهش قیمت میلگرد و آهن باشند.» وعده ای که نه تنها محقق نشد بلکه حالا قیمت آهن و میلگرد بیشتر شده است.

اگر چه به گفته رئیس سابق اتحادیه فروشندگان آهن، قیمت آهن و میلگرد یعنی رقم فعلی ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان واقعی نیست و قیمت واقعی میلگرد کیلویی ۴ هزار تومان است اما در بازار میلگرد را با قیمتی کمتر از ۱۲ هزار تومان پیدا نمی کنید.

چرا آهن و میلگرد حدود پنج برابر قیمت واقعی فروخته می شود؟ محمد آزاد در این باره به تجارت نیوز گفت: علت گرانی آهن و میلگرد این است که شمش در بورس کالا بالای ۱۰ هزار تومان فروخته می شود. از طرفی افزایش نرخ دلار هم مزید بر علت شده تا قیمت آهن و فولاد قیمت ثابتی نداشته باشد.

آیا ممکن است آهن و میلگرد تا پایان سال در بازار ارزان شود؟ رئیس سابق اتحادیه فروشندگان آهن پاسخ داد: آهن و میلگرد در بورس کالا عرضه می شود به همین دلیل نمی توانیم به مردم توصیه کنیم که قیمت آن ارزان می شود.

دنیای معدن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا