تولید فولاد کاهش یافت

به گزارش «نبض‌تجارت»؛تولید فولاد خام جهانی توسط ۶۴ کشور گزارش دهنده به انجمن جهانی فولاد (worldsteel) در اوت امسال میلادی برابر با ۱۵۶.۸ میلیون تن بوده است که ۱.۴ درصد در مقایسه با اوت ۲۰۲۰ کاهش یافته است.

همچنین تولید فولاد خام جهان در ماه اوت نسبت به ماه جولای امسال ۲/۶۷ درصد کاهش یافت که ناشی از کاهش تولید چین بود. ۶۴ کشور جهان که به انجمن جهانی فولاد (Worldsteel) گزارش می‌دهند ماه گذشته ۱۵۶/۸ میلیون تن تولید کردند. میزان تولید فولاد جهان در ماه جولای امسال ۱۶۱/۱ میلیون تن بود. چین، بزرگ‌ترین کشور فولادسازی جهان، ۸۳/۲ میلیون تن فولاد در اوت تولید کرد که ۴/۱۵ درصد نسبت به جولای امسال و ۱۳/۲۴ درصد نسبت به ماه اوت سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است.  Capital Economics در یادداشتی در این باره نوشت: با توجه به اینکه مقامات چین به طور فعالانه تولید پایین‌تر فولاد را تشویق می‌کنند، احتمال کاهش بیشتر در ماه‌های آینده وجود دارد. مسلما، تولید روزانه چین با کاهش ۱۰/۵۰ درصدی در ماه جولای رو به بهبود بود، اما هنوز هم دولت در مهار تولید فولاد جدی است. Capital Economics در این یادداشت اضافه کرده است: تولید در ایالات متحده در ماه اوت تثبیت شد و علائم اولیه این است که در سپتامبر نیز نسبتاً بدون تغییر بوده است. با وجود قیمت‌های بسیار بالا، به نظر می‌رسد کارخانه‌های فولاد برای افزایش تولید با مشکل روبه‌رو هستند. در میان ده کشور تولیدکننده برتر، هند ۹/۹ میلیون تن در ماه اوت تولید کرد که اندکی از ۹/۸ میلیون تن در ماه جولای و ۸/۲ درصد نسبت به سال قبل بیشتر است. کارخانه‌های فولاد هند در پاسخ به تقاضای شدید صادرات، تولید خود را افزایش می‌دهند. تولید فولاد چین در دوره ژانویه تا اوت ۷۳۳ میلیون تن بود که نسبت به هشت‌ماهه اول سال قبل ۵/۳۰ درصد افزایش داشت. ایالات متحده ۷/۵ میلیون تن فولاد خام در ماه اوت تولید کرد که نسبت به ماه جولای ثابت ماند و ۲۶/۸۰ درصد نسبت به ماه مشابه سال ۲۰۲۰ افزایش یافت. تولید ژاپن به میزان ۷/۹ میلیون تن در ماه اوت بود که اندکی نسبت به ۸/۰ میلیون تن در ماه جولای کاهش یافت اما ۲۲/۹۰ درصد نسبت به اوت ۲۰۲۰ افزایش یافته است. تخمین زده می‌شود که روسیه ۶/۳ میلیون تن فولاد تولید کرده است که نسبت به سال گذشته ۴/۴۰ درصد افزایش داشته است. کره جنوبی هم ۶/۱ میلیون تن فولاد تولید کرد که نسبت به سال قبل ۶/۲۰ درصد افزایش داشت و آلمان حدود ۳/۰ میلیون تن فولاد تولید کرد که نسبت به سال قبل ۶/۷۰ درصد رشد داشت.

تولید فولاد خام بر اساس منطقه

افریقا در اوت امسال میلادی ۱/۳ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۳۸/۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال ۲۰۲۰ افزایش داشت. آسیا و اقیانوسیه هم در اوت امسال ۱۱۲/۷ میلیون تن فولاد تولید کردند که ۷/۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت. کشورهای آسیای میانه هم در ماه اوت ۸/۸ میلیون تن فولاد تولید کردند که ۳/۶ درصد رشد نسبت به اوت سال قبل نشان می‌دهد. ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در اوت امسال ۱۱/۶ میلیون تن فولاد تولید کردند که ۲۷/۱ درصد افزایش داشت. سایر کشورهای اروپایی هم ۴/۵ میلیون تن فولاد تولید کردند که ۱۱/۷ درصد افزایش داشت. میزان تولید فولاد کشورهای خاورمیانه ۳/۶ میلیون تن گزارش شده که ۱۰/۹ درصد بیشتر از اوت ۲۰۲۰ است. در اوت ۲۰۲۱ امریکای شمالی ۱۰/۲ تن فولاد تولید کرد که ۲۴/۴ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است. امریکای جنوبی هم ۴ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۱۷/۲ درصد بیشتر از سال قبل است.  ۶۴ کشور عضو انجمن جهانی فولاد تقریباً ۹۸ درصد از کل تولید فولاد خام جهان را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص دادند. مناطق و کشورهای تحت پوشش عبارتند از: افریقا: مصر، لیبی، افریقای جنوبی- آسیا و اقیانوسیه: استرالیا، چین، هند، ژاپن، نیوزلند، پاکستان، کره جنوبی، تایوان (چین)، ویتنام- کشورهای مستقل مشترک‌المنافع: بلاروس، قزاقستان، مولداوی، روسیه، اوکراین، ازبکستان- اتحادیه اروپا: ۲۷ کشور عضو – سایر اروپا: بوسنی و هرزگوین، مقدونیه، نروژ، صربستان، ترکیه، انگلستان- خاورمیانه: ایران، قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی- امریکای شمالی: کانادا، کوبا، السالوادور، گواتمالا، مکزیک، ایالات متحده- امریکای جنوبی: آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادور، پاراگوئه، پرو، اروگوئه، ونزوئلا.

۱۰ کشور برتر تولیدکننده فولاد

چین ۸۳/۲ تن فولاد در اوت امسال میلادی تولید کرد که ۱۳/۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال ۲۰۲۰ کاهش داشت. اما هند ۹/۹ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۸/۲ درصد نسبت به اوت سال قبل افزایش داشت. تخمین زده می‌شود که ایران در اوت ۲/۵ میلیون تن تولید کرده است که ۸/۷ درصد نسبت به اوت سال قبل افزایش داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا