قیمت انواع برنج در بازار مهر ۱۴۰۰

برنج عنبر بو که در خطه جنوب کشور کشت می‌شود در بنکداری کیلویی ۳۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. باکیفیت‌ترین برنج ایرانی کیلویی ۴۵ یا ۴۶ هزار تومان است.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی استان تهران گفت: در روز‌های اخیر شاهد افزایش نرخ پنیر در بازار نبودیم و این کالا با همان نرخ سابق در بنکداری‌ها توزیع می‌شود.

قاسمعلی حسنی درباره دلایل گرانی نرخ شکر در ماه‌های اخیر، اظهار کرد: قیمت شکر از ۱۰ شهریور، بر اساس نرخ مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۲ هزار ۵۰۰ تومان رسید.

وی ادامه داد: درباره دلیل گرانی شکر فعالان صنفی نمی‌توانند اظهارنظر کنند چرا که این افزایش نرخ با مجوز صورت گرفت و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در این زمینه پاسخگوست.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به ثبات نرخ شکر در خرده‌فروشی، افزود: مصرف‌کننده افزایش نرخ را لمس نکرد و شکر در بخش آزاد با همان قیمت ۱۳ هزار تومان عرضه و توزیع می‌شود. حتی می‌توان گفت نرخ شکر در مقاطعی روند کاهشی را تجربه کرد چراکه تقاضا برای خرید این محصول کم و رکود در این بازار حاکم شد.

به گفته حسنی، افزایش نرخ شکر بیشتر برای بخش صنعت و خریداران عمده اعمال شد. نرخ شکر در بازار داخلی با بازار جهانی تفاوت داشت به‌همین دلیل تلاش شد که این نرخ‌ها به هم نزدیک شود.

وی در ادامه با اشاره به انواع قیمت برنج در بازار، خاطر نشان کرد: دو نوع برنج ایرانی و برنج خارجی در بازار موجود است که در هر نوع، برنج با درجه کیفی متفاوت داریم.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: برنج عنبر بو که در خطه جنوب کشور کشت می‌شود در بنکداری کیلویی ۳۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. باکیفیت‌ترین برنج ایرانی کیلویی ۴۵ یا ۴۶ هزار تومان است.

حسنی با بیان اینکه برنج تایلندی، هندی و پاکستانی سه نوع برنج خارجی موجود در بازار هستند، گفت: برنج تایلندی را سازمان بازرگانی دولتی ایران با هدف کاهش قیمت و کمک به اقشار آسیب‌پذیر توزیع می‌کند.

وی ادامه داد: سازمان بازرگانی دولتی حواله‌های چند صد تنی برنج تایلندی را صادر می‌کند و اعضای اتحادیه بنکداران این حواله‌ها را می‌گیرند و ما به واحد‌های دارای پروانه کسب یک تن یک تن می‌فروشیم.

این فعال صنفی درباره نرخ برنج تایلندی، گفت: بنکداران این برنج را کیلویی ۱۱ هزار تومان خریداری و با احتساب هزینه تخلیه، بارگیری و سود کیلویی ۱۱ هزار و ۹۰۰ بفروش می‌رسانند.

به گفته حسنی، برنج هندی کیلویی ۲۱ هزار و ۵۰۰ تا ۲۳ هزار و ۵۰۰ و برنج پاکستانی کیلویی ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه بازار پنیر چند روزی است که ثبات را تجربه می‌کند، گفت: در روز‌های اخیر شاهد افزایش نرخ پنیر در بازار نبودیم و پنیر با همان نرخ سابق در بنکداری‌ها توزیع می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا