افزایش صادرات کالا از بندرهای امیرآباد و نکا به کشور‌های حوزه سی آی اس

به گزارش «نبض‌تجارت»؛صادرات کالا از بندرهای امیرآباد و نکا امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال به کشور‌های حوزه سی آی اس ۲۵ درصد افزایش یافت.

سعیدی پور به ضرورت هم افزایی بندرهای ایران و کشور‌های همسایه دریای خزر اشاره کرد و افزود: به واسطه قرار گیری بندرامیرآباد در کریدور شمال – جنوب کالا‌های بی شماری را می‌توان از کشور‌های سی آی اس به کشور‌های شرق آسیا ، حاشیه جنوبی خلیج فارس و اروپایی ترانزیت کرد.

او میزان تخلیه و بارگیری کالا را در نیمه نخست امسال را ۱،۹ میلیون تن اعلام کرد و افزود: از این میزان ۷۹۰ هزار تن بارگیری کالا و یک میلیون و ۱۱۲ هزار تن تخلیه کالا بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۱۲۹ درصد افزایش یافته است.

سعیدی پور با بیان اینکه در ماه‌های اخیر ، حجم بالایی از کالا‌های متروکه از بندرامیرآباد خارج شد ، افزود: بیش از یک میلیون و ۹۰۱ هزار تن کالا از ابتدای امسال تا کنون از طریق بندرهای امیرآباد و نکا تخلیه و بارگیری شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه بخش خصوصی با ایجاد زیرساخت‌ها اعم از سیلو، انبار مسقف و مخازن روغن، ۴۱۸ هزار تن فضای لازم را جهت انبارش کالا‌های وارداتی در بندرامیرآباد فراهم کرده است گفت:در حال حاضر ۲۵ درصد از ظرفیت کل مراکز نگهداری کالای بندرامیرآباد حاوی کالا‌های اساسی است.

۴۷۰ فروند شناور، ۷۱ هزار و ۶۸۸ دستگاه کامیون و ۸۷۴ دستگاه واگن، برای جابجایی کالا از آغاز امسال تاکنون به بندرامیرآباد  تردد کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا