جزئیات عرضه خودروهای جدید به بازار تا چند ماه آینده

مدیرعامل شرکت بهمن‌ موتور با اشاره به رشد هزینه حمل و نقل دریایی و تاثیر آن در قیمت تمام شده خودرو، گفت: هزینه حمل هر کانتینر 40 فوت از 3400 دلار به 8800 دلار تا 9200 دلار رسیده که هزینه تولید را افزایش می‌دهد.

 محمد ضرابیان امروز دوشنبه در یک نشست خبری در پاسخ به این سؤال فارس در خصوص تأثیر افزایش هزینه حمل و نقل بر روی قیمت تمام شده تولید خودرو در کشور اظهار داشت: از ابتدای سال میلادی جاری به دلیل تقاضای بالای حمل و نقل دریایی در دنیا که بعد از شرایط کرونا تشکیل شده است، هزینه حمل و نقل افزایش یافته که دلیل اصلی آن، رشد تقاضای حمل و نقل دریایی و کمبود کانتینر در دنیا است.

به گزارش «نبض تجارت»؛وی توضیح داد: در حال حاضر حمل و نقل دریایی بیتشر در  جاهایی اتفاق می‌افتد که تقاضای بالاتری وجود دارد و به این ترتیب، کشورهای اروپایی و آمریکا درصد قابل توجهی از کانتینرها و حمل را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: هزینه حمل هر کانتینر 40 فوت‌ مکعبی از 3400 دلار به 8800 دلار تا 9200 دلار رسیده است که این مبلغ بر اساس بارگیری در کشور مبدأ تغییر می‌کند. 

ضرابیان با بیان اینکه هزینه حمل و نقل عدد قابل توجهی است و تأثیر زیادی در قیمت تمام شده کالا در دنیا دارد، گفت:‌رشد هزینه حمل و نقل باعث شده تا ارزش کالاها در بازارهای منطقه نیز افزایش یابد.

وی در ادامه در خصوص روش عرضه محصولات بهمن‌ موتور نیز گفت: مهمترین مسئله در بهبود شرایط فروش، ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا است و در حال حاضر ما بر اساس برنامه تأمین و تولید یک ماهه نسبت به فروش اقدام می‌کنیم تا بتوانیم تعهدات خود را به موقع عملی کنیم.

مدیرعامل بهمن‌ موتور با بیان اینکه برای افزایش تیراژ تولید برنامه‌ریزی کرده‌ایم، افزود: تعادل بین عرضه و تقاضا باعث تنظیم بازار می‌شود و در حال حاضر با توجه به ارزنده بودن قیمت محصولاتمان، استقبال از خرید تولیدات بالا است. در عین حال، ما بر اساس الزام قانونی نسبت به فروش اینترنتی اقدام می‌کنیم ولی اطمینان نداریم که این، بهترین روش است.

وی تصریح کرد:‌در حال حاضر از سایت و پلت فرمی برای فروش استفاده می‌کنیم که متعلق به ما نیست. بنابراین شک و شبهه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

ضرابیان در خصوص برنامه وزارت صنعت برای صادرات خودرو نیز اظهار داشت: اینکه تعداد محدودی خودرو صادر کنیم کفایت نمی‌کند. باید به موضوع صادرات به صورت یک مقوله بلندمدت که باعث ایجاد مزیت و تراز تجاری مثبت شود، نگاه کنیم.

وی ادامه داد: برای محصولی برنامه‌ریزی صادراتی خواهیم داشت که مزیت برایش ایجاد کرده باشیم و در حال حاضر در مورد خودروهای تجاری این برنامه‌ریزی انجام شده است.

وی در خصوص طرح مجلس برای واردات خودرو نیز اظهار داشت:‌ ما از واردات استقبال می‌کنیم ولی این کار باید هدفمند انجام شود. اگر قرار است واردات به منظور افزایش کیفیت تولیدات داخلی انجام شود، ورود خودروهایی که در سگمنت 900 هزار خودرو سواری تولید داخل قرار ندارند، مؤثر نخواهد بود. 

ضرابیان در پاسخ به این سؤال که در صورت احیای برجام، همکاری خود را با کدام شرکای خارجی ادامه خواهید داد؟ نیز گفت:‌همه شرکای تجاری ما کماکان جزء شرکای ما خواهند بود که می‌توانیم به مزدا، گریت‌وال، هاوال و FAW اشاره کنیم. در عین حال برای توسعه برندهای خودمان نیز سرمایه‌گذاری خواهیم کرد تا در شرایط اضطرار بتوانیم چرخه تولید را ادامه دهیم.

* سرمایه گذاری برای توسعه خطوط تولید

علی پورابراهیم آبادی، عضو هیأت مدیره شرکت بهمن موتور نیز در این نشست خبری اظهار داشت: در دوران تحریم خودروسازان با مشکلات مختلفی روبه‌رو شدند و ما نیز با مشکلاتی درگیر هستیم که البته با کمک همکاران در مجموعه بهمن‌موتور،‌ مشکلاتمان کمتر بوده است.

وی ادامه داد: گاهی به دلیل عدم ترخیص به موقع کالا در گمرک و یا عدم تأمین مواد اولیه سازندگان قطعات داخلی دچار مشکلاتی بوده‌ایم، اما این موانع در اسرع وقت برطرف شده و حالا خودروهای ناقص کمی در کارخانه وجود دارد که در حال اصلاح است.

وی با اشاره به ارتقاء خط رنگ در شرکت بهمن‌ موتور و نصب تجهیزات جدید طی دو تا سه سال گذشته، گفت: برنامه ارتقاء ما ادامه دارد و در حال آماده‌سازی، تعویض ربات‌های خط رنگ هستیم که این مجموعه امسال تکمیل می‌شود تا به روزترین مجموعه ربات‌ها در کارخانه به کار گرفته شوند که از نظر سرعت و کیفیت پاشش رنگ دارای برتری هستند.

عضو هیأت مدیره شرکت بهمن موتور تصریح کرد: در تجهیزات خط تست نیز سالن جدیدی به مجموعه اضافه کرده‌ایم که در این سالن، محصولات تولیدی به صورت کامل بر اساس استانداردهای مدنظر مشتری تولید می‌شود و در عین حال، یکسری تجهیزات خطوط تست نهایی را نیز به روزرسانی کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه طی 6 ماه اول امسال 700  میلیارد تومان برای توسعه بهمن‌موتور هزینه شده است، گفت:‌این توسعه در بخش‌های مختلف از جمله سوله‌ها، خطوط پرس، خطوط مونتاژ بدنه فیدلیتی،‌ اتوماسیون انتقال بدنه خودرو از سالن خودرو به سالن رنگ، نصب ربات‌های جدید خط رنگ و همچنین ایجاد خط تست شماره 2 هزینه شده که ظرفیت مونتاژ ما را دو برابر می‌کند.

وی تصریح کرد: قابلیت تولید 60 هزار دستگاه خودرو در سال برای بهمن‌ موتور وجود دارد که امسال برنامه ما تولید 30 هزار دستگاه است و تا سال 1404 نیز همه ظرفیت کارخانه فعال خواهد شد. در عین حال، برنامه ساخت کارخانه شماره 2 بهمن‌موتور را نیز در دستور کار داریم.

* تولید  یک خانواده محصول بر روی پلت فروم فیدلیتی

پارسا نوری،  معاون مهندسی شرکت بهمن‌موتور نیز با بیان اینکه قرار است پلت فرم فیدلیتی توسعه یابد، گفت: شریک تجاری ما در بخش طراحی مهندسی به ما کمک می‌کند و در واقع یک خانواده محصول بر روی پلتفروم فیدلیتی خواهیم داشت.

وی ادامه داد:‌ عمق ساخت داخل بر روی این خودرو افزایش خواهد یافت و محصولات جدیدی از آن به تولید خواهد رسید که می‌توانیم به فیدلیتی پرستیژ اشاره کنیم.

نوری در مورد وضعیت داخلی‌سازی خودروهای بهمن‌موتور نیز گفت: طبق الزامات قانونی باید سطح 20 درصد داخلی‌سازی را در همه محصولات برای شروع تولید داشته باشیم که این مسأله رعایت شده و در مورد فیدلیتی هدف گذاری ما طی 2 سال رسیدن به داخلی‌سازی 40 درصد است. در حال حاضر بیش از 25 درصد داخلی‌سازی در مورد این خودرو صورت گرفته است. 

وی ادامه داد: بخشی از دسته سیم‌های اصلی و قطعات های‌تک نیز در حال داخلی‌سازی است که تا پایان سال سهم داخلی‌سازی در فیدلیتی به 30 درصد می‌رسد. 

وی ادامه داد:‌ در مورد کارگو ون جدید نیز سقف داخلی‌سازی بیش از 50 درصد است زیرا این خودرو، تجاری و دارای قطعات پرمصرف است که باید داخلی‌سازی شود.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای تولید و عرضه 4 محصول خودروی سواری SUV توسط بهمن‌ موتور خبر داد و گفت:دو محصول دیگنیتی پرایم و فیلدیتی پرایم به بازار عرضه شده است و محصولات دیگنیتی پرستیژ و فیدلیتی پرستیژ نیز به بازار عرضه خواهند شد.

* عرضه دو محصول جدید طی چند ماه آینده

اسماعیل نوروزی، مدیر کسب و کار شرکت بهمن‌ موتور نیز در این مورد با بیان اینکه قراردادهای مربوط به دو محصول جدید بهمن‌موتور با نام پرستیژ منعقد شده و مشخصات فنی آنها نیز نهایی شده است، گفت: این دو محصول تا چند ماه آینده به خط تولید اضافه می‌شوند.

وی ادامه داد: در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی خودرو در این دو محصول شاهد ارتقاء خواهیم بود به طوری که فیدلیتی پرستیژ از توان بالاتری نسبت به مدل پرایم برخوردار خواهد بود و دارای آپشن‌های بیشتری است.

وی افزود: دیگنیتی پرستیژ نیز از نظر توان موتور و گیربکس ارتقاء خواهد یافت و تا 4 ماه آینده به بازار عرضه می‌شود. 

در پایان این نشست خبری، مؤمنی مدیر فروش بهمن‌ موتور نیز در مورد برنامه جدید عرضه فیدلیتی و دیگنیتی گفت: طی یکی دو روز آینده در این مورد اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، به طوری که احتمالاً هفته آینده فروش جدیدی برای تولیداتمان صورت خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا