ایران چقدر گوجه فرنگی به عراق صادر می‌ کند؟

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: رئیس اتحادیه بار فروشان از صادرات بی رویه گوجه فرنگی ایرانی به کشور عراق خبر داد.

به گزارش «نبض تجارت»؛مصطفی دارایی نژاد با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز سبب تمایل کشاورزان برای عرضه گوجه به متقاضیان عراقی شده است افزود: در حال حاضر روزانه بیش از ۵۰۰ تن گوجه فرنگی بوته‌ای به کشور عراق صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه همه گوجه‌های گلخانه‌ای تولید شده را به کشورهای حوضه خلیج فارس صادر می‌کنند گفت: در حال حاضر قیمت گوجه در بازار داخلی ۷ تا ۱۰ هزار تومان است درحالی که کشاورزان می‌گویند متقاضیان عراقی گوجه را برروی زمین ۹ تا ۱۰ هزارتومان می‌خرند.

ایران چقدر گوجه فرنگی به عراق صادر می‌ کند؟

رئیس اتحادیه بارفروشان با اشاره به برگزاری جلساتی با کشاورزان برای عرضه این محصول به بازار داخلی ادامه داد: ما از کشاورزان خواستیم تا اول بازار داخلی تامین شود و مازاد تولید خود را صادر کنند که البته به دلیل بالا بودن نرخ ارز تمایل آن‌ها برای صادرات بیشتر است.

دارایی نژاد افزود: کشاورزان دلیل صادرات را، هزینه بالای تولید و خرید کود، بذر و سم به نرخ ارز آزاد عنوان کردند ضمن اینکه قیمت‌های داخلی جذابتی برای عرضه محصول به بازار ایجاد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه قیمت رب گوجه افزایش یافته است گفت: کارخانه داران گوجه را در زمان فراوانی و با قیمت ۱۵۰۰ تا ۳ هزار تومان خریداری و به رب تبدیل می‌کنند، اما چرا قیمت رب گران شده؟ معلوم نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا