احتمال افت قیمت دلار وجود دارد؟

به گزارش «نبض تجارت»؛به نظر می رسد امروز دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ بازار ارز تهران باز هم در گیر و دار بررسی شرایط تازه مذاکرات برجام باشد. اگر سیگنال مثبتی از سوی طرفین آمریکایی و اروپایی منتشر شود،‌احتمال افت قیمت دلار وجود خواهد داشت.

 به گفته فعالان، دلیل اصلی افت قیمت دلار، خوش‌بینی معامله‌گران نسبت به آینده مذاکرات برجام بود. کاهشی‌های بازار مضمون بخشی از صحبت‌های رئیس‌جمهور آمریکا را برجسته کردند که بازگشت ایران به توافق هسته‌ای را معادل با لغو تحریم‌ها دانسته بود. در کنار این، معاون سیاسی وزارت خارجه ایران عنوان کرده است، چنانچه تصمیم لغو تحریم‌ها مورد پذیرش نهایی قرار گرفت، ما عملا در مذاکرات آتی پیشرفت خواهیم داشت. به نظر می‌رسد در شرایطی که احتمال شروع مذاکرات هسته‌ای بالا رفته است، افزایشی‌ها تمایل زیادی برای حضور در بازار ندارند.

با این حال، برخی تردید‌ها باعث شده است که اسکناس آمریکایی افت شدیدی را نیز تجربه نکند. به عنوان مثال، بخشی از بازیگران عنوان می‌کردند که آمریکا حاضر نیست برای عدم خروج از برجام تضمین خاصی بدهد و این موضوع موجب می‌شود رسیدن به یک توافق هسته‌ای، حتی با وجود شروع مذاکرات، دشوار باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا