صادرات و افزایش هزینه‌ها دو علت گرانی گوجه فرنگی

رئیس اتحادیه بار فروشان گفت: صادرات گوجه فرنگی و افزایش هزینه‌های تولید، قیمت گوجه فرنگی را در بازار داخلی بالا برده است.

 ایسنا نوشت: مصطفی دارایی نژاد در پاسخ به چرایی افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار گفت:روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن گوجه فرنگی گلخانه و فضای باز به عراق و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود و این صادرات از حدود ۱۰ روز پیش شروع شده است.

به گزارش «نبض تجارت»؛وی ادامه داد: علاوه بر آن هزینه کشاورزان بسیار بالا رفته است و طبیعتا این افزایش هزینه‌های سم، کود، بذر و کرایه حمل قیمت تمام شده محصول را بالا می‌برد.

رئیس اتحادیه بار فروشان اضافه کرد: روز گذشته در میدان مرکزی میوه و تره بار به صورت عمده گوجه فرنگی انباری با قیمت ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان، گوجه فرنگی درجه یک شیرازی ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان و گوجه فرنگی صادراتی نیز با قیمت ۱۰ هزار تومان عرضه شد.

وی تصریح کرد: برای کشاورزان مقرون به صرفه‌تر است که محصولاتشان را سر زمین بفروشند، چون در این صورت دیگر نیازی به پرداخت کرایه حمل و نقل و هزینه‌های اضافی تا میدان مرکزی ندارند. اما با آن‌ها صحبت شده که بخشی از محصولاتشان را سر زمین و بخشی دیگر را نیز به میدان مرکزی عرضه کنند تا در کنار صادرات و ارز آوری، بازار داخلی نیز دچار مضیقه نشود.

دارایی نژاد در پایان گفت: از هفته آینده عرضه گوجه فرنگی در بازار داخلی بیشتر و قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا