قیمت دلار در یک قدمی 28 هزار تومانی شدن

قیمت دلار همچنان در مسیر افزایشی قرار دارد و اکنون با رشد 91 تومانی نسبت به نرخ پایانی روز گذشته، به مرز 27 هزار و 915 تومانی رسیده است. برخی معامله گران ارزی این احتمال را می‌دهند که بازارساز مانع از ورود دلار به نرخ 28 هزار تومانی شود.

به گزارش «نبض تجارت»؛طی سال جاری هر زمان که نرخ دلار به سمت محدوده 28 هزار تومانی حرکت کرد، بازارساز تمام توان خود را به کار گرفت تا از این اتفاق جلوگیری کند. اکنون هم معامله گران بازار ارز با توجه به روند گذشته، از خرید دلار هراس دارند. البته شواهد نشان می‌دهد که با رشد نرخ دلار بازار ساز طی دو روز اخیر میزان عرضه خود را افزایش داده است. برخی فعالان بازار ارز معتقدند زمانی که با وجود عرضه بالای بازارساز قیمت دلار به رشد خود ادامه می‌دهد، تقاضای بازار در سطح بالایی قرار دارد.

البته لازم به ذکر است که بازارساز تنها با ابزار افزایش عرضه امکان جلوگیری از رشد نرخ دلار را ندارد. به منظور افت قیمت دلار باید مسیر انتظار معامله گران تغییر کند. اگر طی روزهای آتی خبر مثبتی به بازار نرسد، بعید است که بازارساز بتواند از افزایش قیمت دلار جلوگیری کند.

دلواپسی معامله گران دلار درباره شورای حکام

معامله گران بابت نظرات شورای حکام هم ابهامات زیادی دارند. برخی فعالان بر این اعتقادند که شاید قبل از شروع مذاکرات هسته‌ای جلسه شورای حکام برگزار شود و قطعنامه یا اتفاق جدیدی درباره ایران روی دهد. اخیرا رئیس سازمان بین المللی انرژی اتمی از میزان سطح دسترسی به تاسیسات هسته‌ای ایران ابراز نارضایتی کرده است. این مورد هم ابهام را برای خرید و فروش دلار بالا می‌برد.

امروز نرخ پوند و یورو هم در راستای قیمت دلار، رشد پیدا کرده است. نرخ پوند نسبت به روز گذشته 100 تومان بالا رفته و به محدوده 37 هزار و 780 تومانی رسیده است. قیمت یورو هم در مقایسه با دیروز 83 تومان رشد داشت و در مرز 32 هزار و 271 تومان قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا