قیمت سکه به 12 میلیون تومان رسید

بعد از چند هفته متوالی مقاومت قیمت سکه در کانال 11 میلیون تومانی، سرانجام امروز این فلز گرانبها به نفع افزایشی‌های بازار در کانال 12 میلیون تومانی قرار گرفت. نرخ سکه در مقایسه با روز گذشته 0.66 درصد بالا رفت و به مرز 12 میلیون و 60 هزار تومانی رسید. اما نرخ طلای 18 عیار نسبت به دیروز 2 هزار و 300 تومان کم شد و در محدوده یک میلیون و 197 هزار و 700 تومانی قرار گرفت.

به گزارش «نبض تجارت»؛عامل رشد دهنده قیمت سکه ، افزایش نرخ دلار به همراه افزایش کم سابقه قیمت اونس است. امروز نرخ اونس به مرز هزار و 818 دلاری رسید که در مقایسه با روز گذشته رشد 3.09 درصدی داشت. این دو عامل باعث شده تا قیمت سکه از کانال 12میلیون تومانی هم فراتر برود.

طبق گفته‌های بازیگران بازار سکه، معامله گران این فلز گرانبها کمی نگران افت قیمت دلار در روز شنبه بودند. با این حال زمانی که قیمت دلار چندان کاهشی نشد و حتی به بالای مقاومت 27 هزار و  800 تومان صعود کرد، سکه بازان جسارت بیشتری برای خرید پیدا کردند. ضمن اینکه در معاملات پشت خطی شب گذشته هم خبر خاصی از افت معنادار دلار نبود و همین عامل باعث شد که سکه به راحتی از کانال 12 میلیون تومانی عبور کند.

آیا قیمت سکه بیشتر می‌شود؟

کارشناسان بازار طلا معتقدند که این عوامل برای صعود بیشتر نرخ سکه کافی نیست و باید عوامل قوی‌تری برای عبور این فلز گرانبها از محدوده 12 میلیون و 200 هزار تومانی وجود داشته باشد. در این صورت مسیر برای رشد بیشتر قیمت سکه هموارتر خواهد شد. با این حال شکست چنین مقاومتی بسیار دشوار به نظر می‌رسد. طی سال جاری چندین مرتبه سکه به مرز قیمتی 12 میلیون و 200 هزار تومانی نزدیک شده اما نوسان گیران نتوانسته‌اند نرخ آن را به بالای محدوده یادشده برسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا