پیش‌بینی جذاب از قیمت طلا

امروز با این که او‌نس جهانی کاهش جزیی داشته، اما قیمت‌ها در بازار طلا تحت تاثیر روند صعودی دلار اندکی افزایش یافته است؛ البته همچنان تقاضایی برای مصنوعات طلا و سکه وجود ندارد.

به گزارش «نبض تجارت»؛تقریبا همه بازار‌ها منتظر شروع مذاکرات هسته‌ای هستند و بعد از آن همسو با اخبار بر‌جام حرکت خواهند کرد؛ اما با توجه به حساسیت بالای دلار به این مساله و واکنش سریع به اخبار، بازار‌های دیگر نظیر طلا، سکه و خودرو بلافاصله از دلار سیگنال می‌گیرند.

البته علاوه بر دلار، نوسانات او‌نس جهانی هم در روند بازار طلا تاثیر‌گذار است. حالا درحالی که دیروز قیمت طلا و سکه متاثر از روند نزولی دلار و تعطیلی بازار‌های جهانی کاهش یافته بود، با تغییر جهت دلار از عصر دیروز مسیر این بازار هم عوض شد.

بنابراین اگرچه او‌نس جهانی اولین معا‌ملات خود را با اندکی کاهش و در سطح ۱۸۴۴دلار شروع کرد، اما بالا رفتن قیمت دلار منجر به افزایش جزیی بهای طلا و سکه شد؛ به طوریکه امروز قیمت سکه طرح قدیم و جدید ۱۰۰هزار، نیم سکه و ربع سکه هر کدام ۵۰هزار، هر مثقال طلای خام حدود ۲۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار شش هزار تومان در مقایسه با دیروز افزایش یافته است.

تقاضا و حجم معا‌ملات، سومین عامل موثر بر بازار طلاست که از ابتدای امسال به دلیل افزایش نوسانات قیمت و این روز‌ها، تحت تاثیر نزدیک شدن به برگزاری دور هفتم مذاکرات بر‌جام، به شدت کاهش یافته و نقشی در افزایش یا کاهش بهای طلا و سکه نداشته؛ اگرچه نبود تقاضا در روز‌هایی که بازار روند صعودی داشته، تا حدی مانع رشد بیشتر قیمت‌ها شده است.

بنابراین همانطور که فعالان این صنف هم اظهار می‌کنند، بیشترین تاثیر‌پذیری بازار طلا از روند دلار بوده و تا زمانی که نتیجه بر‌جام مشخص نشود و بازار ارز به آرامش نرسد، نوسانات قیمت طلا و سکه همپای دلار ادامه خواهد داشت.

حالا به گفته اعضای اتحادیه طلا، از آنجا که نوسان دلار کاهش یافته و تغییرات او‌نس هم چشمگیر نیست، قیمت طلا و سکه تا شروع مذاکرات افزایش چندانی نخواهد داشت و طی این مدت محدوده فعلی را حفظ خواهد کرد.

قیمت طلا و سکه ۱ آذر ماه ۱۴۰۰

بر اساس آخرین قیمت‌های اعلام شده از معا‌ملات بازار طلای تهران، امروز ارزش هر مثقال طلای ۱۷عیار تا پنج میلیون و ۴۱۸هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۲۵۱هزار تومان افزایش یافته است.

همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام طرح امامی به ۱۲میلیون و ۵۰۰هزار و بهای سکه بهار آزادی طرح قدیم به ۱۲میلیون و ۳۰۰هزار تومان رسیده است؛ امروز سکه فروشی‌ها نیم سکه را با قیمت شش میلیون و ۴۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۷۰۰هزار و سکه‌های یک گرمی را دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان می‌فروشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا