وعده ارزانی گوجه‌فرنگی تا یک‌ماه دیگر

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه قیمت گوجه فرنگی یک ماه دیگر به تعادل می‌رسد، گفت: صادرات محصولات از جمله سیب زمینی باید مدیریت شود.

اسدالله کارگر درباره دلایل گرانی محصولات صیفی از جمله گوجه فرنگی و سیب زمینی گفت: صادرات کنترل نشده یکی از دلایل گرانی سیب زمینی است.

به گزارش «نبض تجارت»؛وی اضافه کرد: ما در تولید سیب زمینی مشکلی نداریم و تنها مسأله صادرات بیش از اندازه آن است، برنامه درستی برای صادرات محصولات نداریم و میزان آن به درستی پیش بینی نمی‌شود برای همین در تنظیم بازار داخل به مشکل می‌خوریم.

کارگر تصریح کرد: مسأله تولید و مصرف و صادرات محصولات صیفی باید برنامه ریزی شده باشد و مدیریت شود تا دچار چنین مشکلاتی نشویم.

وی با اشاره به اینکه دلیل نوسانات قیمت گوجه فرنگی نیز به دلیل جابجایی فصل است، گفت: حدود یک ماه است که برداشت محصول گوجه جنوب کشور آغاز شده، اما نوبرانه است و تا یک ماه دیگر به تولید انبوه می‌رسد و قیمت‌های بازار نیز متعادل می‌شود.

کارگر قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی را در میدان مرکزی میوه و تره بار بین ۵۵٠٠ تا ٩۵٠٠ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی نیز بین ٧٠٠٠ تا ١١۵٠٠ تومان است ضمن اینکه در مراکز خرده فروشی ٣۵ درصد سود نیز به این مبالغ اضافه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا