بیت کوین در محدوده 50 هزار دلاری متوقف شد

به گزارش «نبض تجارت»؛قیمت بیت کوین در محدوده 54 هزار و 867 دلاری قرار دارد و نسبت به روز گذشته 426 دلار بالا رفته است. این رمزارز معروف طی یک هفته اخیر افت قیمتی قابل توچهی داشت. وجود اخبار منفی درباره بیت کوین عامل اصلی کاهش نرخ آن محسوب می‌شود.

طی روزهای گذشته خبرهای منفی زیادی درباره بیت کوین منتشر شد. این موج منفی خبرها که مربوط به احتمال ممنوع شدن بیت کوین در هند تا هشدار هیلاری کیلینتون درباره این رمزارز بود، جو سنگینی را در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرد.

البته نرخ بیت کوین طی روز گذشته تا مرز 58 هزار و 500 دلاری پیش رفت ولی نتوانست از این محدوده عبور کند. در حال حاضر جو بازار ارزهای دیجیتال محتاطانه و محافظه کارانه به نظر می‌رسد. هم اکنون 39.71 درصد کل بازار رمزارزها در اختیار بیت کوین قرار دارد و 19.06 درصد هم به متعلق به اتریوم است.

همچنین صندوق بین المللی پول درباره بازار رمزارزها نوعی بی‌اطمینانی و آشفتگی دارد. به نظر اقدامات السالوادور و دیگر کشورها در استفاده از بیت کوین و رمزارزها چنین آشفتگی را در نظام پولی جهان به وجود آورده است.

کشورهای آسیایی؛ مخالفان اصلی رمزارزها

نبود قوانین و پشتوانه مشخص درباره بیت کوین برای آینده کشورها خطرناک است. البته برخلافت السالوادور هستند کشورهایی که هنوز با استفاده و همه گیری ارزهای دیجیتال مخالفت دارند. در واقع این کشورها معتقدند که وضعیت این نوع دارایی‌ مشخص نیست و پیامدهای نظارتی زیادی به همراه دارد.

ویتنام، چین، روسیه، عراق، نپال، اندونزی، مصر و… از جمله کشورهایی هستند که یا هنوز فعالیت رمزارزها، به خصوص بیت کوین، را نپذیرفته‌اند یا محدودیت و ممنوعیت‌های سرسختانه‌ای برای استفاده از آن وضع کرده‌اند. مشاهده لیست کشورهای مخالف استفاده از رمزارزها نشان می‌دهد که بیشتر آن‌‌ها آسیایی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا