قیمت لیر ترکیه صعودی شد

قیمت لیر ترکیه در پایان نیمه نخست معاملات بازار آزاد امروز یکشنبه ۷ آذر ۳۰ تومان نسبت به شنبه افزایش پیدا کرده، اما در مقایسه به نرخ هفت روز پیش ۱۵۰ تومان ارزان شده است

به گزارش «نبض تجارت»؛قیمت لیر ترکیه امروز یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ تا ساعت ۱۲ ظهر، یک بار دیگر در مسیر صعودی قرار گرفت و به دو هزار و ۳۷۵ تومان رسید. قیمت لیر ترکیه در پایان نیمه نخست معاملات بازار آزاد امروز یکشنبه ۷ آذر ۳۰ تومان نسبت به روز گذشته بیشتر است، اما در مقایسه به نرخ هفت روز پیش ۱۵۰ تومان کاهش پیدا کرده.

قیمت لیر ترکیه در هفت روز گذشته

یکشنبه ۳۰ آبان دوشنبه ۱ آذر سه‌شنبه ۲ آذر چهارشنبه ۳ آذر پنجشنبه ۴ آذر شنبه ۶ آذر یکشنبه ۷ آذر
دو هزار و ۵۲۵ تومان دو هزار و ۵۳۵ تومان دو هزار و ۲۵۵ تومان دو هزار و ۳۹۰ تومان دو هزار و ۴۳۰ تومان دو هزار و ۳۴۵ تومان دو هزار و ۳۷۵ تومان

لیر تنها اسکناس موجود در بازار ارز نیست که در نیمه اول معاملات امروز یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰، افزایش قیمت را تجربه می‌کند. دلار، درهم و یورو نیز همگی موفق شده‌اند نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، خود را بالا بکشند. به‌عنوان مثال دلار به ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده که ۸۰ تومان بیشتر از نرخ دلار بازار آزاد در روز گذشته است. حتی قیمت درهم که معمولا با گام‌های پنج تومان، پنج تومان نوسان دارد، امروز با رشد ۲۰ تومانی روبرو شده است.

قیمت لیر یکشنبه ۳۰ آبان، یعنی دقیقا یک هفته پیش دو هزار و ۵۲۵ تومان بود. در روز دوشنبه اول آذر تا دو هزار و ۵۳۵ تومان بالا رفت، اما یک روز بعد ناگهان با سر به زمین خورد تا در روز سه‌شنبه ۲ آذر قیمت لیر را در بازار آزاد ارز ایران دو هزار و ۲۵۵ تومان ثبت کنیم. این روند احتمالا با توجه به افزایش تقاضا در روز چهارشنبه و پنجشنبه معکوس شد تا قیمت پایانی لیر را در روز چهارشنبه ۳ آذر، معادل دو هزار و ۳۹۰ تومان و در روز پنجشنبه ۴ آذر معادل دو هزار و ۴۳۰ تومان باشد. لیر دیروز شنبه ۶ آذر با قیمت دو هزار و ۳۵۵ تومان کار خود را آغاز کرد، اما نرخ پایانی آن را باید دو هزار و ۳۴۵ تومان در نظر بگیریم. قیمت لیر امروز یکشنبه هفتم آذر تا این لحظه دو هزار و ۳۷۵ تومان است.

لیر معاملات رسمی امسال در بازار آزاد ارز را با نرخ سه هزار و ۳۵ تومان آغاز کرد و در روز سه‌شنبه ۲ آذر ماه با رسیدن به دو هزار و ۲۵۵ تومان کمترین نرخ خود در طول سال ۱۴۰۰ را به یادگار گذاشت، اما صرافی‌ها سقف قیمت لیر را در سال ۱۴۰۰ سه هزار و ۳۸۰ تومان ثبت کرده‌اند.

قیمت لیر ترکیه در سال ۱۴۰۰

قیمت ابتدای سال قیمت فعلی سقف قیمت کف قیمت
سه هزار و ۳۵ تومان دو هزار و ۳۷۵ تومان سه هزار و ۳۸۰ تومان دو هزار و ۲۵۵ تومان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا