سرما تقاضا برای میوه‌های خاص پاییزی را افزایش داد

تغییر فصل و سردشدن هوا، الگوی تقاضای میوه در میادین میوه و تره‌بار را تغییر داد و انار در کنار مرکباتی نظیر پرتقال، نارنگی و لیموشیرین قرار گرفت.

به گزارش «نبض تجارت»؛روزنامه همشهری نوشت: با پایان فصل عرضه میوه‌های تابستانی برخی از آن‌ها تا سال آینده با سینی‌های میادین تره‌بار خداحافظی کرده‌اند و بعضی دیگر که هنوز عرضه می‌شوند قیمت‌هایی دارند که کمتر کسی سراغشان می‌رود. حالا مردم به جای انگور ۲۴ هزار تومانی و گلابی ۲۵ هزار تومانی ترجیح می‌دهند سیب، پرتقال و نارنگی بخرند که هم میوه فصل است و هم ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر. اما درحالی‌که در زمینه تقاضای میوه، الگوی مصرف شهروندان تهرانی با تغییر فصل به‌صورت محسوسی تغییر می‌کند، در مورد سبزیجات و صیفی‌جات شاهد تغییر چشمگیری نیستیم و همچنان محصولاتی نظیر سیب‌زمینی، پیاز، گوجه‌فرنگی و خیار به‌عنوان ۴ محصول پرمصرف در سبد غذایی خانواده‌ها جای دارند.

آخرین نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نشان می‌دهد که قیمت پرتقال در این مراکز خرید نسبت به میانگین قیمت آن در سطح شهر بیش از ۱۳۹ درصد، نارنگی ۵۰ درصد، لیمو شیرین ۴۱ درصد و انار ۷۲ درصد ارزان‌تر است.

سرما تقاضا برای سه میوه خاص پاییزی را افزایش داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا