افزایش قیمت شیرخام از سوی دامداران واقعیت ندارد

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: با توجه به نرخ فعلی دام، قیمت گوشت قاعدتا نباید گران باشد، در حالی که متاسفانه دامداران و مصرف کنندگان هر ۲ گلایه مند هستند و در این میان تنها واسطه‌ها سود می‌برند.

به گزارش «نبض تجارت»؛سید احمد مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: با توجه به اعلام قیمت دام از سوی پشتیبانی امور دام، قرار است که پشتیبانی امور دام خرید را شروع کند. هم اکنون حداکثر قیمت هر کیلو دام‌ سنگین در بازار ۵۲ هزار تومان است که امیدواریم از هفته آینده پشتیبانی امور دام با قیمت های اعلامی وزارتخانه اقدام به خرید کند.

مقدسی ادامه داد: با توجه به نرخ فعلی دام، قیمت گوشت قاعدتا نباید گران باشد، در حالی که متاسفانه دامداران و مصرف کنندگان هر ۲ گلایه مند هستند و در این میان تنها واسطه‌ها سود می‌برند.

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: نهاده‌های دامی به سبب مشکلات تامین و تخصیص ارز به سختی در حال تامین است و همین امر موجب شده تا قیمت در بازار آزاد ۲ تا ۳ برابر نرخ مصوب باشد.

به گفته او، گرچه قرار بود ۱۰۰ هزار تن یونجه وارد شود، اما هم اکنون ارز ترجیحی به واردات تعلق نمی‌گیرد و واردکنندگان با ارز نیما یا آزاد باید اقدام به واردات کنند.

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: شرکت پشتیبانی امور دام موظف است هر کیلو گوساله نر را ۵٩ هزار تومان و گوسفند نر را ۶٢ هزار تومان خریداری کند که این مصوبه می‌تواند بر شرایط اثر گذار باشد، چرا که با حذف دام‌های نر مازاد از جمعیت گله، میزان نیاز به نهاده و علوفه کاهش می‌یابد.

مقدسی گفت: افزایش قیمت شیرخام از سوی دامداران واقعیت ندارد و همواره دامدار هر کیلو شیرخام را با نرخ ۶ هزار و ۴۰۰ تومان درب دامداری و ۶ هزار و ۶۰۰ تومان درب کارخانه تحویل می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا