تولید ۶ تن گوشت ماهی خاویاری در سبزوار

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: ۶ هزار کیلوگرم گوشت ماهیان خاویاری، از ابتدای امسال تاکنون در مزارع پرورش ماهی سبزوار، تولید و روانه بازار شد.

به گزارش «نبض تجارت»؛علی اصغر امانیان گفت: سبزوار در حوزه تولید ماهیان خاویاری در استان، پیشگام است و هم اینک ۵ واحد پرورش خاویار در این منطقه، فعال است.

وی افزود: واحدهای پرورش ماهی خاویار سبزوار، در ۲ حوزه پروار ماهی و استحصال خاویار، فعالیت دارند که طی سال جاری علاوه بر ۶ تن گوشت، ۴۵ کیلوگرم خاویار نیز، به کشورهای منطقه صادر کرده اند.

امانیان همچنین ادامه داد: با توجه به ظرفیت دیار سربداران در تولید شیلات، عملیات ساخت شهرک آبزی‌ پروری و پرورش ماهیان خاویاری سبزوار، آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار کرد: این شهرک با حمایتهای دولت و سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی، در مساحت ۶ هکتار با استفاده از آب رودخانه کال شور، به ظرفیت اسمی تولید سالانه ۶۰ تن گوشت و ۱.۵ تن خاویار، احداث می شود.

سبزوار با تولید سالانه ۳ هزار و ۳۰۰ تن ماهی سردابی و گرمابی، حدود ۳۰ درصد تولید ماهی استان را، در اختیار دارد و طی سالیان گذشته، رتبه نخست تولید شیلات در استان را، کسب کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا