زنجیره دوم تولید مرغ در سبزوار راه اندازی می شود

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از زنجیره ی دوم تولید مرغ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش «نبض تجارت»؛علی اصغر امانیان در جمع تولیدکنندگان شرکت تعاونی مرغداران سربداران با بیان اینکه صنعت مرغداری از مهمترین زیرساخت‌های توسعه در صنعت کشاورزی و غذایی هر کشوری محسوب می‌شود اظهار داشت: شهرستان سبزوار با تولید سالانه  ۳۶ هزار تن گوشت مرغ مقام نخست در استان خراسان رضوی را دارا است و به منظور ارتقاء این جایگاه  تلاش می کنیم تا دومین زنجیره ی تولید مرغ با محوریت شرکت سربداران در این شهرستان راه اندازی شود.

امانیان با تقدیر و تجلیل از خدمات مرغداران، تشکل ها، شرکت ها و دست اندرکاران صنعت مرغ در شهرستان سبزوار  اضافه کرد: سبزوار از مهمترین شهرستان‌هایی است که در زمینه صنعت مرغداری و تولید خوراک دام و طیور پیشگام است. نزدیک ۳۵۰ واحد واحد مرغ گوشتی و ۱۳ واحد مرغ تخم‌گذار در این شهرستان فعال هستند که ۲۵ درصد نیاز گوشت استان خراسان رضوی و ۲ درصد تولید گوشت کشور را تامین می‌کنند.

مدیر جهادکشاورزی سبزوار تاکید کرد: یکی از سیاست‌های اصلی جهاد کشاورزی در حوزه دام و طیور حذف دلالان است؛ متاسفانه زحمت را مرغدار متحمل می‌شود اما سود نهایی به واسطه‌گران می‌رسد؛ در راستای حذف این افراد پیگیر تشکیل دومین زنجیره ی تولید مرغ در شهرستان هستیم.

وی افزود: هر واحد مرغداری به‌طور مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۲ نفر ایجاد شغل کرده که باید با تقویت و بهینه‌سازی، کاهش مصرف انرژی و بالا‌بردن کیفیت تلاش کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا