دستمزد کارگران نسبت به افزایش قیمت‌ها دچار عقب‌افتادگی است

یک تحلیلگر اقتصادی گفت: عدم حمایت از کارگران و فقدان برنامه خاص برای جبران قدرت خرید آنان و افزایش مداوم نرخ تورم در طی سال موجب عقب‌افتادگی دستمزد کارگران نسبت به افزایش قیمت‌ها شده است.

به گزارش «نبض تجارت»؛ حمیدحاج اسماعیلی در خصوص افزایش دستمزد کارگران در نیمه سال بابیان اینکه تا به امروز هیچ دولتی حاضر به بازنگری و افزایش دستمزد کارگران در طول سال و بیش از یک بار نبوده است، افزود: در حال حاضر نیز بعید است که نسبت به افزایش دستمزد کارگران در ماه‌های پایانی سال اتفاقی بیفتد، اما با توجه به افزایش قیمت کالاها در کشور دولت باید حق بازنگری در دستمزد را به کارگران بدهد.

این کارشناس حوزه کسب‌وکار با اشاره به اینکه متوسط قیمت کالاها از ابتدای سال تابه‌حال در حوزه ارزاق عمومی و کالاهای لوکس بیش از ۴۰ درصد افزایش پیداکرده است، اضافه کرد: درنتیجه این حق کارگران است که خواستار بازنگری دستمزدشان در نیمه دوم سال باشند.
این تحلیلگر اقتصادی  اظهار داشت: کارگران اصرار به متناسب‌سازی دستمزدشان با مصوباتی که برای افزایش قیمت کالاها صورت می‌گیرد دارند؛ یعنی باید با توجه به نرخ تورم بیش از یک بار در سال دستمزد کارگران بازنگری شود.
حاج اسماعیلی در پایان تأکید کرد: متأسفانه دولت پیشین در سال‌های گذشته علاوه بر عدم‌حمایت خاص از کارگران برنامه‌ای نیز برای جبران قدرت خرید کارگران نداشت و با وجود افزایش مداوم نرخ تورم در طی سال دستمزد کارگران نسبت به افزایش قیمت‌ها دچار عقب‌افتادگی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا