نمره‌ کیفیت نان سنتی کشور خوب تشخیص داده شد

سرپرست مرکز پژوهش‌های غلات شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: کیفیت انواع نان سنتی در آبان‌ماه امسال ۸۵.۵ درصد شد که بر اساس درجه‌بندی کیفی این موسسه خوب به حساب می آید.

به گزارش «نبض تجارت»؛به نقل از پایگاه اطلاع شرکت بازرگانی دولتی ایران،  حیدرعلی نصراظهار داشت: براساس این ارزیابی کیفیت نان سنگک در کشور 86.75 درصد، کیفیت نان بربری 88.07، تافتون و لواش به ترتیب 82.14 و 86.05 درصد بوده است.

سرپرست مرکز پژوهش‌های غلات شرکت بازرگانی دولتی ایران، کیفیت نان آبان‌ ماه امسال را خوب دانست و اظهارداشت: نظر کارشناسی کیفیت نان توسط ادارات غلات در استان‌ها انجام و نتایج آن برای بررسی و تد,dن گزارش نهایی ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در آبان‌ ماه یک هزار و 46 نمونه در استان‌ها مورد آزمایش قرار گرفته است،تصریح کرد: هدف از سنجش کیفیت نان توسط مراکز کنترل کیفی ادارات کل غلات و خدمات بازرگانی استان‌ها پایش کارشناسی کیفیت است که طبق آزمون از نمونه‌های نان و مطابق استاندارد شماره  دو هزارو 628  نان‌های سنتی ویژگی‌ها و روش آزمون انتخاب و مورد سنجش قرار می‌گیرد.

نصر، ویژگی‌هایی همچون سطح رویی و سطح زیرین، رنگ، قابلیت جویدن، عطر و طعم را از عوامل موثر بر کیفیت نان دانست و گفت: در تولید نان استفاده از جوش شیرین، بلانکیت یا جوهر قند وسایر مواد خارجی و کپک‌زدگی قابل قبول نیست.

سرپرست مرکز پژوهش‌های غلات شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص نحوه درجه‌بندی کیفیت انواع نان سنتی کشور افزود: 90 تا 100 خیلی خوب، 80 تا 89.99 خوب، 60 تا 79.99 متوسط و کمتر از 60 را نیازمند ارتقای کیفی است.

بنابر این گزارش  رییس روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه نیز امروز با انتشار پیامی در فضای مجازی  صدور کارت نان را تکذیب کرد و گفت: اگر طرح حذف ارز 4200 گندم نهایی شود، فقط مصرف کننده نهایی با همان کارتی که یارانه می‌گیرد، نان یارانه‌ای نیز خرید می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا