۳۶هزار تن گندم در بین کارخانجات آرد آذربایجان غربی توزیع می شود

ارومیه – سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی از توزیع ماهانه ۳۶ هزار تن گندم به طور میانگین در بین کارخانجات آرد در شهرستان های استان خبر داد.

امید زینالی در خصوص روند توزیع آرد در استان با توجه به شکاف قیمتی آن با بازار اظهار کرد: در حال حاضر ۴ هزار و ۷۳۲ واحد نانوایی در سطح ۱۹ شهرستان استان فعال است و ماهانه حجم قابل توجهی آرد در بین نانوایی‌ها توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود نیرو امکان بازرسی از نانوایی‌ها و نحوه توزیع آرد در سطح شهرهای استان به صورت واحد به واحد در یک زمان مشخص وجود ندارد، افزود: بیشتر بازرسی‌ها به دلیل کمبود نیرو در مرکز استان متمرکز است و شهرستان‌ها نظارت بر نحوه توزیع گندم و آرد ضعیف است.

زینالی با تاکید بر چاره اندیشی در خصوص تقویت سیستم نظارتی بر روند توزیع گندم و آرد، عنوان کرد: طی سالجاری ۶۷۸ واحد مورد بازرسی قرار گرفته است، که از این تعداد ۲۳۸ واحد متخلف شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی ادامه داد: همچنین در سه ماهه اخیر نیز ۴۰۴ کیسه ارد خارج از شبکه توزیع توسط همکاران کشف و ضبط و مجدداً وارد چرخه توزیع قانونی قرار گرفت.

زینالی تاکید کرد: توزیع کالاهای اساسی از جمله برنج و شکر در سامانه سیفا انجام می‌گیرد و با توجه به لینک بودن این سامانه با سامانه‌های جامع انبارها و تجارت می‌توان بر نحوه فروش و توزیع نظارت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا