اختصاص هشت هزار تن روغن به خراسان رضوی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر خوشبختانه بازار استان به سمت متعادل شدن در توزیع روغن در حرکت است.

به گزارش «نبض تجارت»؛محمدرضا اورانی در خصوص شرایط تامین مرغ و تخم‌ مرغ در سطح استان اظهار کرد: وضعیت جوجه‌ریزی و ذخیره‌سازی مرغ و تخم مرغ در سطح استان از شرایط مطلوبی برخوردار است. در فروردین سال جاری بالغ بر ۱۰ میلیون و ۲۶۲ هزار جوجه گوشتی در استان تولید شد که میزان متوسط روزانه این آمار معادل ۶۰۰ تن است. در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام استان از ذخایر مطلوبی برخوردار است و گوشت مرغ نژاد آرین به قیمت ۵۲ و نژاد غیرآرین به قیمت ۵۰ هزار تومان خرید شده و ذخیره‌سازی می‌شود.

وی افزود: به اصناف مختلفی همچون هتل‌ها، رستوران‌ها و… نیز اعلام کرده‌ایم برای ذخیره‌سازی گوشت مرغ اقدام کنند. تولید روزانه تخم مرغ در استان هم بیش از ۴۲۵ الی ۴۴۰ تن است. هم‌اکنون میزان مصرف استان نیز روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن تخم مرغ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اضافه کرد: با توجه به تمهیداتی که در نظر گرفته شده، حداکثر قیمت گوشت قرمز دام سنگین در استان ۲۰۰ و دام سبک حداکثر ۲۲۰ هزار تومان است. اگر فروشنده‌ای نرخی بیش از ارقام مذکور اعلام کند، قانونا با وی برخورد خواهد شد.

اورانی گفت: همچنین بالغ بر ۸۰۰۰ تن برنج به خراسان‌ رضوی اختصاص داده شده که بخشی از آن برنج تایلندی است که به ازای هر کیلو ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد. بخش دیگر این برنج نیز هندی است که به قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می‌شود.

اورانی عنوان کرد: در کنار این‌ها بیش از ۴۹۰۰ تن شکر خانوار به استان تخصیص داده شده که به قیمت ۱۸ هزار و ۱۸۰ تومان در هر کیلو معامله می‌شود ولی برای مصرف‌کننده به قیمت ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.وی ضمن اشاره به وضعیت بازرسی‌ها از بازار بیان کرد: اولین کاری که پس از اجرای قانون انتزاع و اعمال بازدیدها صورت گرفت، تشکیل اداره تنظیم بازار و نظارت بازرسی در شهرستان‌های ذیل مدیریت جهاد کشاورزی استان بوده است. در این راستا ۳۶ نفر به عنوان نیروی انسانی از سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برای این منظور به سازمان ما منتقل شدند که از این تعداد ۱۷ نفر در مشهد و سایرین در دیگر شهرستان‌های استان در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: البته به دلیل کمبود نیرو برای اعمال بازرسی‌ها در تمام شهرستان‌ها ۸۲ نفر دیگر نیز به این جمعیت اضافه شده و در حال حاضر مجموعا بیش از ۱۱۸ نفر در بخش نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی در سطح استان مشغول به کار هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا