تشدید نظارت و بازرسی بر محصولات کشاورزی آغاز شد

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی از آغاز دور جدید تشدید نظارت و بازرسی بر محصولات کشاورزی در بازار از امروز خبر داد و گفت: کمیت، کیفیت و قیمت، سه محور اصلی نظارت بر بازار محصولات کشاورزی است.

«محسن کاظمینی» در آغاز مانور بازرسی و نظارت بازار محصولات کشاورزی در سراسر کشور به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی افزود: بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت دادگستری و وزارت جهاد کشاورزی، مانور سراسری نظارت و بازرسی بر محصولات و بازار را از امروز آغاز می‌کنند.

به گفته وی، نظارت و بازرسی‌ها از مراکز تولیدی تا کف بازار خواهد بود.

این مقام مسوول یادآور شد: براساس قیمت‌های مشخص‌ شده در سامانه ۱۲۴ نظارت بر اقلام و کالاها انجام خواهد شد.

کاظمینی با اشاره به اینکه گزارش بازدیدها بر سه محور عنوان ‌شده برای تجزیه‌ و تحلیل به ستاد وزارت جهاد کشاورزی ارسال شد، گفت: بر همین اساس نظارت‌ها باید با کارشناسی‌های عمیق انجام شود و همچنین پیوستگی و نظارت‌ها را نیز دنبال خواهیم کرد.

به گفته قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، در نظارت‌ها به دنبال بررسی زنجیره‌ها هستیم.

وی افزود: اولویتی بر نظارت در محصولات کشاورزی که قیمت آن‌ها در یک ماه اخیر کاهشی و دارای ثبات بوده وجود ندارد و باید به سراغ محصولاتی رفت که قیمت آن‌ها بالاتر از قیمت تعیین‌ شده است تا بر این اساس بتوانیم به تنظیم بازار برسیم.

کاظمینی با بیان این که حبوبات، لبنیات، روغن و نانوایی‌ها از کالاها و مراکزی هستند که باید مورد نظارت بیشتر قرار گیرند، ادامه‌داد: در لبنیات و به‌طور مشخص شیر، ماست و پنیر که قیمت آن‌ها در سامانه ۱۲۴ مشخص‌ شده باید نظارت و کنترل بیشتری انجام شود.

وی افزود: در روغن نیز قیمت سبد روغن خوراکی مصرف‌کننده مشخص‌ شده و نیازمند نظارت و کنترل است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در مورد نظارت و بازرسی از نانوایی‌ها نیز گفت: در بحث آرد و نان باید رصد و پایش انجام شود و کیفیت نان مورد بررسی قرار گیرد.

عرضه کیلویی نان

وی با اشاره به فروش نان به‌ صورت کیلویی، تصریح کرد: نان باید به‌صورت کیلویی عرضه شود و این مهم باید رواج پیدا کند تا اثر آن در کیفیت نان مشخص شود.

کاظمینی با اشاره به حضور بسیج در این مانور، گفت: بسیج در این مانور کمک‌حال بازرسی و نظارت بر بازار است؛ همچنین برخی از نیروهای بازنشسته همکار در وزارت جهاد کشاورزی که در گذشته در بازرسی و نظارت‌ها حضور داشتند در این مانور سراسری حضور دارند.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بسیج باید ظرفیت‌های خود در سراسر کشور را پای‌ کار بیاورد و از آن استفاده کند، افزود: در مجموع از این مانور سراسری گزارش‌هایی توسط مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی و مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی ارسال‌ خواهد شد که در نهایت توسط وزیر در ستاد تنظیم بازار عنوان می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری بازرسی و وزارت صمت با وزارت جهاد کشاورزی بسیار مهم است و باید در این زمینه در استان‌ها گشت‌های مشترک ایجاد شود، یادآور شد: در گذشته مانورهای بازرسی و نظارت فقط با حضور وزارت جهاد کشاورزی به‌صورت جداگانه انجام می‌شده است.

کاظمینی اضافه‌کرد: امروز شاهد آن هستیم که همه ظرفیت‌های سه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، دادگستری و وزارت جهاد کشاورزی پای‌ کار آمده است تا نظارت و بازرسی‌ها در سراسر کشور به نحو مطلوب انجام شود.

حضور بیش از ۴ هزار بازرس در مانور سراسری نظارت و بازرسی بر کالاهای اساسی

«مسعود امراللهی» مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی در این مانور گفت: حسب دستور وزیر جهاد کشاورزی و مصوبه ستاد تنظیم بازار، بیش از چهار هزار بازرس در سراسر کشور در این مانور حضور دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا