برگشت ۳۰۰۰ شیء تاریخی به کشور/ افتتاح۲۲ هزار میلیارد پروژه در حوزه گردشگری

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در دولت دوازدهم موفق شدیم که بیش از سه هزار شیء تاریخی را به کشور برگردانیم و همچنان این اقدامات ادامه خواهد داشت.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛ علی اصغر مونسان امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر از افتتاح هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در سطح کشور خبر داد و اظهار داشت: استان بوشهر برای اولین بار صاحب هتل پنج ستاره شده است که اتفاق مهم و بزرگی است.

 وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن اشاره به افتتاح موزه منطقه‌ای خلیج فارس افزود: این موزه از نظر محتوایی یکی از بهترین موزه‌های کشور است که آثار تاریخی ارزشمند در آن قرار دارد و از تکنولوژی در آثار به خوبی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه بوشهر و منطقه خلیج فارس آثار تاریخی بی‌نظیری دارد و تاریخ کهنی دارند اضافه کرد: موزه‌های منطقه‌ای چند استانه نقش ایفا می‌کنند و این موزه چند استان پیرامونی خصوصاً حوزه خلیج فارس را پوشش می‌دهد.

مونسان در خصوص  این موزه بیان کرد: محل  موزه یک ساختمان تاریخی و مرمت شده است و می‌تواند نقش مهمی در ارائه این آثار در آن بسیار مهم داشته باشد.

وی در ارتباط با پساکرونا و حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطر نشان کرد: گردشگری کشور با تکیه بر ظرفیت‌های درونی به جریان اقتصادی تبدیل شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در این حوزه تاکنون ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح کرده‌ایم و هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه را نیز در دست افتتاح داریم و تا پایان دولت به صورت مداوم افتتاح‌ها را خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه کرونا ضربه بزرگی به حوزه گردشگری بوده است، بیان کرد: با وجود این اتفاقات، حوزه گردشگری پابرجا است و در حال پیشرفت و جا دارد که از همه فعالان حوزه گردشگری تشکر کنیم.

مونسان با اشاره به اینکه تاکنون حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان وام کرونایی درخواست داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است و به دست متقاضیان رسیده است و قرار شد وام‌ها تا بهمن‌ماه تمدید شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه هفت هزار میلیارد تومان دیگر نیز برای سال آینده در نظر گرفته شده ، تصریح کرد: ما می‌دانیم که این اعتبارات پاسخگوی ۲۱ هزار میلیارد تومان خسارتی که وارد شده است نیست.

وی در خصوص تعطیلات آینده گفت:  هفته آینده یک تعطیلی داریم و باید مراقب سفرها باشیم و تا جایی که می‌شود سفری انجام نشود تا ایام نوروز را با کمترین محدودیت انجام دهیم.

مونسان با اشاره به رکورد دولت دوازدهم در بازگرداندن اشیا تاریخی به کشور اضافه کرد: برخی از این اشیا ۸۰ سال از کشور خارج شده بود که برگشته است.

وی با اشاره به اینکه عمده این اقدامات با پیگیری‌های فرهنگی انجام شده است، خاطرنشان کرد: در یک حرکت بیش از هزار و ۷۰۰ شیء تاریخی که ۸۴ سال پیش به دانشگاه شیکاگو به امانت سپرده شده بود را به کشور برگردانیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: در دولت دوازدهم موفق شدیم که بیش از سه هزار شیء تاریخی را به کشور برگردانیم و همچنان این اقدامات ادامه خواهد داشت.

 

فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا