قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۰۴/۱۳/ سقوط ۳ هفته‌ای قیمت طلا متوقف شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد افزایش به ۱۸۱۱ دلار و ۸۰ سنت رسید.

 قیمت طلا پس‌از 3 هفته کاهش و در تلاش برای حفظ محدوده 1800 دلار، در اولین ساعات معاملات در روز دوشنبه کمی افزایش داشت. قیمت هر اونس طلا امروز با 0.02 درصد افزایش به 1811 دلار و 80 سنت رسید.
خبر کاهش شاخص مدیران خرید در بخش تولید در آمریکا به پایین‌ترین رقم طی 2 سال گذشته ترس از تورم را بالا برده‌ است. افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی بین روسیه و اوکراین و ناتوانی چین در جذب خریداران باعث شده ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران تحت تاثیر قرار بگیرد.
شاخص مدیران خرید در آمریکا در ماه ژوئن تا 53 پایین آمده است، یعنی کمتر از 56.1 که در ماه گذشته گزارش‌ شده بود و پایین‌ترین رقم طی دوساله گذشته. شاخص اشتغال تا 47.3 کاهش‌یافته و شاخص سفارش‌های جدید تا 78.5 پایین آمده‌ است.
به‌علاوه، ادعای روسیه در مورد کنترل کامل شهر لیسیچانسک و تردید نسبت‌به توانایی چین در ازسرگیری روند تحول اقتصادی بیش‌از پیش بر قیمت طلا فشار می‌آورد.
در بحبوحه این اتفاقات، سوده ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا بیشترین کاهش هفتگی را از ماه فوریه تجربه کرده‌ است. شاخص سهام وال‌استریت پس‌از افزایش شگفت‌آور در روز جمعه هنوز نتوانسته مسیر واضحی را در پیش می‌گیرد. شاخص سهام اس‌پی500 هم نیم درصد پایین آمده است.
قیمت نقره امروز با 0.60 درصد افزایش به 19 دلار و 79 سنت رسید و پلاتین با 0.24 درصد کاهش، 890 دلار و 59 سنت معامله می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا