سیدحسن خمینی به مسئولان چه گفت؟

سید حسن خمینی با بیان اینکه اگر دینداران تصدی دنیای مردم کردند باید بتوانند دنیای مردم را آباد کنند، گفت: امروز شما همت کنید و هر بحثی که مانع حل مشکل مردم است را کنار بگذارید و یک راه بیشتر پیش نگیرید و هر چیز دیگری را در مسیر فرو بگذارید.
به گزارش «نبض‌تجارت»؛ حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی با آرمان‌های امام راحل گفت: اگر دینداران تصدی دنیای مردم کردند باید بتوانند دنیای مردم را آباد کنند؛ والّا به دین ضربه می‌زنند.

یادگار امام یادآور شد: انقلاب اسلامی به رهبری مرجعی بزرگوار به پیروزی رسید که در دل‌های میلیون‌ها نفر فرود آمد و بعد هم بزرگترین پیام که بالا بردن پرچم دین و احکام دینی است، بزرگترین شاهد برای مدعای من است. روزی که مرحوم آقای طالقانی به رحمت خدا رفتند مردم شعار دادند نایب پیامبر از میان ما رفت. روزی که فرزندان این مرز و بوم در خاک و خون غلتیدند بر زبانشان نام مبارک پیامبر (ص) و اهل بیت پیامبر بود و چه بسیار کسانی که لحظات آخر به یاد پیر جماران جان دادند.

وی افزود: دینداران به یمن لطف خدا و اعتماد مردم حکومتی در جهان به شدت مادی گرا تأسیس کردند. روزگاری که سخن از دین نمی‌گفتند، انقلاب اسلامی اولین بار دینداران را به عرصه اجتماع آورد. انقلاب اسلامی تمام طبقات اجتماعی را بر هم ریخت و یک پیام در افق تاریخ دارد و آن حضور دین در عرصه جامعه است.

سیدحسن خمینی تأکید کرد: امروز فرزندان و بازماندگان آن نسل و یا نسل‌هایی که در پی آمده اند و جوانمردانه پای آن آرمان‌ها ایستاده اند، وقتی متصدی کار می‌شوند برای اینکه به دنیا نشان دهند آن آرمان‌ها شدنی است مشکل معیشتی، سیاسی و اقتصادی را حل کنند. به عمل کار برآید، به سخندانی نیست. اگر امام بر جان‌ها حکومت می‌کرد برای این بود که پیامش عملگرایانه بود و دست روی درد مردم گذاشت. امام درد مردم را فهمید و استبداد سلطنتی روزگار خودش را شناخت و شجاعانه دست روی درد گذاشت و هزینه هم داد؛ فرزندش را کشتند.

وی اظهار داشت: امروز شما همت کنید و هر بحثی که مانع حل مشکل مردم است را کنار بگذارید و یک راه بیشتر پیش نگیرید و هر چیز دیگری را در مسیر فرو بگذارید. می‌توان رفت به یک چشم پریدن تا مصر/ بوی پیراهن اگر قافله سالار شود.

جماران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا