آخرین قیمت چای در بازار

به گفته مدیراجرایی سندیکای چای؛ از ابتدای فصل برداشت تا ۲۴ تیر، ۸۰ هزار تن برگ سبز چای خرید تضمینی شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش «نبض تجارت»؛به نقل از باشگاه خبرنگاران، صادق حسنی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تا ۲۴ تیرماه، ۸۰ هزار تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۶۸۰ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشته است.

به گفته او، ۴۹۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران معادل ۷۰ درصد بهای برگ سبز خریداری شده به حساب چایکاران واریز شده است.

حسنی می گوید: امسال قیمت چای ۱۰ تا ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته است به طوریکه حداقل قیمت کنونی هر کیلو چای ۳۰ هزار تومان و چای سرگل بهاره ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است.

قیمت انواع چای امروز چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400

مدیر اجرایی سندیکای چای گفت: بنابر آمار سه ماهه گمرک ۵ هزار و ۹۰۰ تن چای صادر و ۱۷ هزار تن وارد شده که میزان چای صادراتی نسبت مدت مشابه سال قبل ۷۱ درصد و چای وارداتی ۲۳ درصد رشد داشته است.

طبق آمار اعلامی سازمان چای از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده ۱۸ هزار تن‌چای خشک تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشته است.

بنابر آمار گمرک در سه ماهه نخست سال ۸۰۰ تن‌چای با ارزش یک دلار و ۳۷ سنت به امارات متحده و ۷۸۰ تن با نرخ یک دلار و ۶۰ سنت به ترکیه صادر شده است و در مقابل ۲ هزار و ۴۷۰ تن با نرخ ۴ دلار و ۳ سنت از امارات متحده و ۱۱۰۰ تن با نرخ ۵ دلار و ۱۹ سنت از ترکیه وارد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا