افزایش قیمت پلاتین در پی انتشار آمار تورم در آمریکا| افزایش قیمت ادامه خواهد داشت

قیمت پلاتین در پی انتشار آمار تورم آمریکا از افزایشی چشمگیر برخوردار شد و با اینحال، مانند اکثر فلزات گرانبهای دیگر نسبتا ثابت ماند.

به گزارش نبض تجارت ،قیمت پلاتین در پی انتشار آمار تورم آمریکا از افزایشی چشمگیر برخوردار شد و با اینحال، مانند اکثر فلزات گرانبهای دیگر نسبتا ثابت ماند. قیمت این فلز گرانبها به ۹۵۰ دلار رسید که بالاترین نقطه در ۲۱ ژوئن سال جاری بوده و نسبت به پایین ترین سطح خود در سال جاری بیش از ۱۳.۵ درصد جهش داشته است.

بازگشت قیمت پلاتین به سمت ارقام مثبت ناشی از تضعیف شاخص دلار بود که در پی انتشار آمار اقتصادی آمریکا رخ داده منجر به بازگشت سرمایه گذاران به سمت بازار فلزات گرانبها از جمله پلاتین شد.

پس از صعود به بالاترین سطح ۲۰ ساله ۱۰۹.۳۰ دلاری، شاخص دلار به ۱۰۴.۳۰ دلار بازگشت که نوید بخش بهبود بازار برای فلزات صنعتی و گرانبها است. پس از انتشار آخرین آمار مربوط به تورم مصرف کننده در ایالات متحده، فشار فروش ادامه یافت. این اعداد نشان می دهد که تورم مصرف کننده از ۹.۱ درصد به ۸.۷ درصد در ماه جولای کاهش یافته است.

پیش بینی قیمت پلاتین

افزایش قیمت پلاتین در پی انتشار آمار تورم در آمریکا| افزایش قیمت ادامه خواهد داشت

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که پلاتین طی چند هفته گذشته در یک روند صعودی قوی قرار داشته است. در طول مسیر، این فلز گرانبها بالاتر از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه حرکت کرده و توانسته است به بالای سطح ۵۰ درصد فیبوناچی حرکت کند و این در حالیست که شاخص قدرت نسبی (RSI) اندکی پایین تر از سطح خرید بیش از حد قرار گرفته است.

بنابراین، پلاتین احتمالاً به افزایش قیمت خود ادامه خواهد داده و خریداران مقاومت اصلی بعدی را روی ۱۰۰۰ دلار هدف قرار می دهند. حرکت به زیر سطح حمایت ۹۲۰ دلار، دیدگاه صعودی را باطل می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا