کاهش عجیب قیمت پراید همه را شوکه کرد | خرید بی سابقه پراید در چند روز اخیر

قیمت پراید در نوسان است. قیمت پراید افزایش میلیونی داشته است. تقاضا برای خرید پراید به علت قیمت پراید کم شده است. قیمت پراید کماکان رو به افزایش است. در ادامه آخرین اخبار از وضعیت و قیمت پراید در 22 خرداد را بخوانید.

قیمت پراید

ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو ادامه دارد، تا جایی که قیمت برخی خودروها یک تا ۴ میلیون تومان ارزان شدند.

کارشناسان اعتقاد دارند که در حال حاضر بازار در رکود به سر می‌برد و قیمت‌ها نیز در چند روز گذشته تغییری نکرده و با یک ثبات نسبی همراه شده است.

به باور آنها، احتمالا این روند بازار در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

فعالان بازار عنوان می‌کنند این رکود در سال‌های گذشته سابقه نداشته و بسیار سنگین است. البته رکود در بازار خودروهای داخلی سنگین‌تر است و هیچ معامله‌ای شکل نمی‌گیرد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت پژوپارس XU۷ مدل ۱۴۰۱ افت حدود ۲ میلیون تومانی را تجربه کرده و قیمت آن به ۳۱۷ میلیون تومان کاهش یافته است. پژوپارس XU۷ مدل ۱۳۹۹ هم افت یک میلیون تومانی قیمت پیدا کرده و با نرخ ۲۹۴ میلیون تومان به فروش می‌رود.

از سوی دیگر، پژو پارس دوگانه سوز مدل ۱۴۰۰ با کاهش ۴ میلیون تومانی قیمت، در بازار، ۴۰۰ میلیون تومان قیمت خورده و مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز با افت یک میلیون تومانی به ۳۷۹ میلیون تومان رسیده است.

کاهش قیمت پراید و سایر خودروها

خودروهای دنا نیز کاهش قیمت داشتند؛ به‌طوری که دناپلاس اتوماتیک توربو مدل ۱۴۰۱ در حدود ۲ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و به قیمت ۵۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رود. دناپلاس دنده‌ای ساده مدل ۱۴۰۱ نیز در این مدت ۲ میلیون تومان ارزان شده است و ۴۴۱ میلیون تومان قیمت خورده است.

قیمت پرایددر بین خودروهای چینی موجود در بازار بررسی نوسانات قیمتی خودروهای برلیانس حاکی از آن است که قیمت برلیانس کراس ۱.۶۵ لیتر مدل ۱۳۹۹ از ۵۷۵ میلیون تومان در فروردین ۱۴۰۱ امروز به ۶۰۵ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۹۸ این خودرو نیز در این مدت ۳۰ میلیون تومان گران شده است و در حال حاضر ۵۸۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

در بین خودروهای ام‌وی‌ام نیز این جهش قیمت‌ ها مشهود است به طوری که قیمت ام وی ام ۳۱۵هاچ بک پلاس مدل ۱۳۹۹ از ۴۳۰ میلیون تومان در فروردین ۱۴۰۱ امروز به ۴۶۲ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز در این مدت ۳۵ میلیون تومان گران شده است و در حال حاضر ۴۸۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

در بین خودروهای جک نیز قیمت جک جی ۴ مدل ۱۴۰۰ از ۴۵۰ میلیون تومان در فروردین ۱۴۰۱ امروز به ۴۸۴ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز در این مدت ۴۰ میلیون تومان گران شده است و در حال حاضر ۴۶۳ میلیون تومان قیمت خورده است.

نکته عجیب این خبر اما قانونی است که برای دارندگان خودروهای خارجی و هیبریدی وضع‌شده؛ قانونی که می‌گوید همه اتومبیل‌های کم‌مصرف خارجی و هیبریدی از پرداخت این مالیات معاف هستند. ناگفته نماند که این عدد برای خودروهای وارداتی برابر یک و نیم در هزار ارزش گمرکی به‌علاوه حقوق ورودی است که  خودروهای کم‌مصرف برقی و هیبریدی را شامل نمی‌شود. از طرفی گفته می‌شود که علاوه بر این عوارض، اگر ساکن در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، تبریز،  مشهد، اهواز، قم و اراک باشید و وسیله نقلیه هم داشته باشد تا 10سال پس از تولید آن معادل یک‌بیستم نرخ‌های تعیین‌شده باید عوارض آلایندگی  بپردازید.

البته اجرای این طرح موافقانی هم دارد و برخی معتقد هستند که این عوارض می‌تواند منجر به کاهش قیمت خودرو شود؛ زیرا تقاضا برای خرید به‌واسطه پرداخت این عوارض کمتر می‌شود. برخی هم می‌گویند استفاده از وسیله نقلیه شخصی کم می‌شود و به‌تبع آن آلودگی هوا کاهش می‌یابد. در این میان اما صحبت‌های مخالفان اجرای این قانون نیز قابل‌توجه است.

آن‌ها بر این باور هستند که اخذ مالیات آلایندگی برای خودروهای داخلی به‌خوبی نشان‌دهنده این است که این اتومبیل‌ها در مقایسه با اتومبیل‌های وارداتی و کم‌مصرف برقی، نقش پررنگی در آلودگی هوا دارند و باید به‌جای آنکه این هزینه را از مصرف‌کنندگان خودروهای داخلی بگیرند، از خودروسازها دریافت کنند. سؤالی که می‌توان مطرح کرد این است که خودروسازهای داخلی که همواره مورد حمایت‌های دولتی هستند و با بستن درهای واردات و فعالیت در فضای انحصاری، فعالیت می‌کنند به اسم کدام‌یک از خدمات مشتری‌پسند، حالا عوارض آلایندگی هوا را هم به‌حساب مشتری می‌نویسند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا