۶ میلیون تن چوب در مازندران تولید می‌شود

به گزارش «نبض‌تجارت»؛  استاندار مازندران گفت: طی برنامه پنج ساله شش میلیون تن چوب در قالب زراعت چوب برای تامین نیاز کارخانه‌ها در استان تولید می‌شود.

احمد حسین زادگان ظهر دوشنبه در مراسم کاشت ۵۰ هزار اصله نهال در دشت ناز ساری اظهار داشت: طی برنامه دو ساله دو هزار هکتار از اراضی ملی و خصوصی در استان به زیرکشت زراعت چوب خواهد رفت.

وی با اظهار اینکه در قالب برنامه پنج ساله شش میلیون تن چوب برای تامین نیاز کارخانه ها و صنایع چوبی استان تولید می شود، افزود: طرح زراعت چوب در مجموع در چهار هزار هکتار از عرصه های استان اجرا می شود.

استاندار مازندران توسعه زراعت چوب را از برنامه های جهش تولید بیان کرد و گفت: این طرح برای تامین فرآورده های چوبی کارخانه ها و صنایع و کاهش بار فشار بر عرصه های جنگلی در استان اجرا می شود.

وی با عنوان اینکه طرح زراعت چوب در تمامی شهرستان های استان عملیاتی می شود، گفت: امروز در سطح ۸۵ هکتار از عرصه های وابسته به بنیاد مستضعفان در اراضی دانشگاه علوم کشاورزی ساری نهالکاری آغاز شده است.

حسین زادگان با یادآوری اینکه برای اجرای طرح زراعت چوب به متقاضیان تسهیلات داده می شود، گفت: تا پایان امسال دو هزار هکتار از عرصه ها تحت پوشش زراعت چوب قرار می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا