تولید 1970 تن گوشت سفید در بابل / ارزش اقتصادی هزار میلیاردی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت: تیرماه امسال یک هزار و 971 تن گوشت سفید در واحدهای مرغداری این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

به گزارش نبض تجارت ،محسن علی گل زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به جوجه ریزی 965 هزار و 540 قطعه ای در مرغداری های گوشتی شهرستان بابل در تیرماه امسال، گفت: با این تعداد جوجه ریزی، یک  هزار و 971 تن گوشت سفید در این شهرستان تولید شد.

وی ارزش اقتصادی گوشت سفید تولیدی را یک هزار و 25 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: بابل دارای 149 واحد مرغداری گوشتی فعال، 11 مورد مرغ مادر گوشتی، 2 واحد جوجه کشی و یک مورد تخم گذار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل تصریح کرد: اخذ مجوز جوجه ریزی در واحد های مرغداری گوشتی برای تمامی مرغداران ضروری است و اولویت خدمت رسانی و ارائه تمامی نهاده ها به تمامی واحدهای مرغداری فعال با مرغداری هایی خواهد بود که در سامانه samasat.ir  ثبت اطلاعات کردند.

وی افزود: سامانه سماصط سامانه‌ ای است که برای مدیریت وضعیت تولید مرغ طراحی ‌شد و مرغداران در ابتدای جوجه ریزی، باید وارد این سامانه شوند و روند جوجه ریزی خود را به ‌صورت کامل در این سامانه ثبت کنند.

علی‌گل‌زاده بیان داشت: این سامانه از بروز مشکلات بسیاری در بازار مرغ جلوگیری می ‌کند و باعث تنظیم بازار مرغ می‌ شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا