قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۰۵/۲۴

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۷ درصد کاهش به ۱۷۹۵ دلار و ۷۳ سنت رسید.

به‌ گزارش نبض تجارت، به نقل از بلومبرگ، قیمت طلا در شرایطی که سرمایه‌گذاران در حال بررسی دورنمای سیاست پولی فدرال‌رزرو آمریکا در بحبوحه‌ نشانه‌های کاهش تورم هستند در نوسان است.

طلا چهارمین افزایش قیمت هفتگی خود را در پایان هفته جاری تجربه کرد که طولانی‌ترین روند افزایش قیمت آن طی یک سال گذشته بود. کاهش فشار تورم در آمریکا مانع سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال‌رزرو آمریکا در افزایش نرخ بهره شده و تمایل برای طلا را افزایش می‌دهد. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز گران‌بها را هم‌بالا می‌برد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.37 درصد کاهش به 1795 دلار و 73 سنت رسید.

تاجران انتظار دارند فدرال‌رزرو در اجلاس روز چهارشنبه نرخ بهره را برای ماه سپتامبر بین 50 تا 75 واحد افزایش دهد.

رییس بانک مرکزی آمریکا در روز جمعه اعلام کرد این بانک باید به روند افزایش نرخ بهره ادامه دهد تا مطمئن شود تورم به هدف 2 درصد رسیده‌است، حتی اگر این اقدام باعث تضعیف اقتصاد شود.

سرمایه‌گذاران همچنین در حال بررسی دیدار دوروزه نماینده کنگره آمریکا از تایوان هستند که احتمالاً باعث افزایش تنش‌ها با چین می‌شود. این تنش‌ها پس‌از دیدار نانسی پلوسی، سخنگوی کنگره آمریکا از تایوان در اوایل ماه جاری میلادی به وجود آمدند.

قیمت نقره امروز با 0.05 درصد کاهش به 20 دلار و 84 سنت رسید و پلاتین با 0.79 درصد کاهش 957 دلار و 71 سنت معامله می‌شود. ارزش دلار ثابت بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا