احتمال ریزش بیشتر جفت ارز پوند/ روپیه هند در پی عملکرد ضعیف اقتصاد بریتانیا

قیمت جفت ارز پوند/روپیه هند (GBP/INR) پیش از انتشار داده‌های مهم اقتصادی از بریتانیا به پایین‌ترین سطح از ۸ آگوست سال جاری بازگشت.

به گزارش نبض تجارت، قیمت جفت ارز پوند/روپیه هند (GBP/INR) پیش از انتشار داده‌های مهم اقتصادی از بریتانیا به پایین‌ترین سطح از ۸ آگوست سال جاری بازگشت. نرخ مبادله پوند به روپیه در روز سه شنبه به ۹۵.۸۰ کاهش یافت که حدود ۱.۶۷ درصد کمتر از بالاترین سطح این ماه بود. نرخ فعلی همچنین حدود ۲.۵ درصد بالاتر از پایین ترین نقطه در سال جاری است.

 

داده های تورم و مشاغل در بریتانیا
نرخ مبادله پوند به روپیه پیش از انتشار آخرین فرصت‌های شغلی بریتانیا کاهش یافت. اقتصاددانان انتظار دارند این اعداد نشان دهد که نرخ بیکاری این کشور در ژوئن امسال بدون تغییر در ۳.۸ درصد باقی مانده است. آنها همچنین انتظار دارند میانگین رشد درآمد در این کشور از ۴.۳٪ به ۴.۵٪ افزایش یابد.

داده‌های مهم بعدی، داده‌های تورم مصرف‌کننده و تولیدکننده بریتانیا خواهد بود که انتشار آن برای چهارشنبه برنامه‌ریزی شده است. بر خلاف ایالات متحده، تحلیلگران بر این باورند که تورم این کشور همچنان در حال افزایش بوده و شاخص CPI به ۱۰ درصد نزدیک شود. متأسفانه، به دلیل افزایش قیمت گاز طبیعی، وضعیت هزینه های مصرف کننده احتمالاً بدتر خواهد شد. با نزدیک شدن به زمستان، بریتانیا امکانات ذخیره سازی گاز طبیعی کافی در اختیار نداشته و این موضوع، کار را وخیم تر می کند.

قیمت جفت ارز GBP/INR همچنین به آخرین اعداد خرده فروشی بریتانیا و آمار تجاری هند واکنش نشان خواهد داد. اقتصاددانان بر این باورند که با افزایش تورم در ماه ژوئیه، آمار خرده‌فروشی در بریتانیا همچنان در وضعیت نا مناسبی به سر می برد. در همین حال، بانک مرکزی انگلستان (BoE) و بانک مرکزی هند (RBI) احتمالاً در ماه های آینده به افزایش نرخ بهره بانکی ادامه خواهند داد.

پیش بینی نرخ GBP/INR

احتمال ریزش بیشتر جفت ارز پوند/ روپیه هند در پی عملکرد ضعیف اقتصاد بریتانیا

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که نرخ مبادله پوند به روپیه همچنان به روند نزولی خود ادامه داده است. نرخ فعلی در حال حاضر به زیر سطح حمایت مهم در ۹۶.۷۴ رسیده که بالاترین نقطه در ۲۸ ژوئن محسوب می شود. در همان زمان، این جفت به زیر میانگین متحرک (MA) ۲۵ روزه و ۵۰ روزه حرکت کرده و این در حالیست که شاخص قدرت نسبی (RSI) ) به زیر نقطه خنثی در ۵۰ سقوط کرد.

بنابراین، این جفت به احتمال زیاد سقوط خواهد کرد و دلیل آن نیز این است که فروشندگان حمایت کلیدی بعدی را در ۹۵ هدف قرار داده اند. حرکت به بالای سطح مقاومت در ۹۶.۲۶، دیدگاه نزولی را باطل می کند.

منبع:بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا