توضیح وزیر صمت درباره زمان واردات خودرو

سید رضا فاطمی‌ امین از نهایی شدن واردات خودرو خبر داد و گفت: شنبه هفته آینده خبر قطعی واردات اعلام می‌شود.

 سید رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد هیات دولت گفت: طرحی در مورد تفکیک وزارت صمت در مجلس بررسی شده و دولت نیز با آن طرح موافقت کرده است.

وی افزود: البته مسیر انجام این کار باید در مجلس شورای اسلامی طی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: بهتر است من درباره این موضوع صحبت نکنم، اما در مجموع باید گفت که تصمیم لازم را باید مجلس بگیرد.

فاطمی امین در رابطه با آخرین وضعیت آیین نامه واردات خودرو بیان داشت: واردات خودرو نهایی شده است و شنبه هفته آینده خبر قطعی واردات آن اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح واردات خودرو، خودروی دست دوم وارد نمی‌شود، گفت: مدل واردات خودرو به بازرگانان بستگی دارد.

چرا واردات خودرو ممنوع است؟

در اردیبهشت ماه سال ۹۷ به دلیل از سرگیری تحریم های ایالت متحده آمریکا علیه اقتصاد ایران، از سوی دولت ایران واردات بسیاری از کالا ها محدود شد که خودرو هم از این قائله مستثنی نبود . به طوری که با توقف رسمی ثبت سفارش، در این سه سال خودروی جدید خارجی وارد ایران نشده است و به گفته‌ دولت تا زمانی که شرایط ارزی کشور به پایداری نرسیده و تحریم ها لغو  نشود و امکان دسترسی به درآمد های ارزی جدید نباشد دلیلی برای آزاد سازی واردات خودرو وجود ندارد.

با وجود چنین قانونی مردم هم راهی جز خرید خودروهای بی کیفیت داخلی را ندارند.
به احتمال زیاد واردات خودرو به داخل کشور آزاد خواهد شد و پس از چندین سال محرومیت مردم از خودرو های خارجی به خرید و فروش این خودرو ها خواهند پرداخت و دوباره بازار این خودرو های خارجی در ایران داغ خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا