۷۲۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در مهاباد پرداخت شد

رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مهاباد گفت: ۷۲۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی دراین شهرستان پرداخت شده که زمینه اشتغال هز

به گزارش نبض تجارت،بارزان دانشمند رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مهاباد اظهار داشت: ۷۲۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی دراین شهرستان پرداخت شده که زمینه اشتغال هزار و ۸۶۲ نفر را فراهم کرده است.

وی افزود: این تسهیلات به صاحبان ۲۵۷ طرح پرداخت شده است.

رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مهاباد با اشاره به اینکه این شهرستان توانسته حدود چهار برابر بیشتر از سهمیه خود این تسهیلات را جذب کند، گفت: بیشترین طرح‌های اجرا شده در حوزه‌های کشاورزی ، صنعت و معدن ، صنایع دستی و امور روستایی و عشایری است.

دانشمند پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ را هم ۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های صنعتی، گردشگری و کشاورزی ، امیدواریم با همکاری کارفرمایان و صاحبان صنایع شاهد شکوفایی اقتصادی و کاهش بیشتر نرخ بیکاری درشهرستان باشیم.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری طی چند سال گذشته دراین شهرستان کاهشی و هم اکنون به 11 و4 دهم درصد رسیده است ، اضافه کرد: از مجموع ۱۸۱ هزار نفر جمعیت بالای ۱۵ سال مهاباد بیش از ۸۶ هزار و ۳۰۰ نفر نیروی کارفعال هستند.

این مقام مسوول با بیان اینکه از این تعداد جمعیت نیروی کار فعال هم ۷۶ هزار نفر در مهاباد شاغل هستند، گفت: درحال حاضر ۹ هزار و ۹۱۹ نفر شغل خاصی نداشته و ۷۲۵ نفر نیز ماهیانه از مزایای بیمه بیکاری برخوردار بوده و حقوق دریافت می‌کنند.

ار و ۸۶۲ نفر را فراهم کرده است.

منبع:فارس

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا