۶۴ هزار تن کالای اساسی در بندر بوشهر تخلیه و ترخیص شد

مدیرکل گمرک بوشهر از تخلیه و ترخیص ۶۴ هزار تن کالا اساسی در بندر بوشهر خبر داد و گفت: برنج، چای، لاستیک خودرو و روغن مهمترین کالاهای ترخیص شده از گمرک بوشهر در ۴ ماه نخست امسال است.

علی سلیمانی  با اشاره به فعالیت 14 گمرک در سواحل استان بوشهر اظهار داشت: 600 نیرو برای خدمات‌رسانی در گمرکات استان بوشهر فعالیت می‌کنند که برخی از گمرکات فعالیت شبانه‌روزی دارند.

وی گمرک بوشهر در شاخص کشوری در امر تجارت و ترخیص را مهمترین گمرک دانست و تصریح کرد: در 4 ماه امسال یک‌هزار و 290 میلیارد تومان درآمد گمرکی در استان وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 232 درصد افزایش یافته است.

ناظر گمرکات استان بوشهر افزایش 45 درصدی واردات کالا از گمرکات استان در 4 ماه امسال را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در این مدت 206 هزار تن کالا به ارزش 672 میلیون دلار از گمرکات 14گانه استان بوشهر ترخیص شده که از نظر وزنی 45 درصد و ارزشی 95 درصد نسبت به 4 ماه سال 1400 افزایش یافته است.

سلیمانی صادرات 4 ماه امسال با احتساب میعانات گازی را 9.7 میلیون تن به ارزش بیش از 5 میلیارد دلار دانست و اضافه کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 12 و ارزشی 77 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک بوشهر تراز تجاری استان بوشهر را مثبت دانست و بیان کرد: ترخیص کالاهای اساسی در 4 ماه امسال نسبت به سال قبل افزایش یافته و در این مدت 64 هزار تن کالا اساسی شامل برنج، چای، لاستیک خودرو و روغن ترخیص شده است.

وی بندر دیر را یکی از بنادر مهم در عرصه صادرات به قطر دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به نزدیکی بندر دیر به قطر بیشتر کالاهای صادراتی به مقصد قطر از این بندر صادر می‌شود و جام جهانی فوتبال 2022 قطر زمینه افزایش صادرات از استان را فراهم کرده است.

منبع،تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا