هر شاخه گل برای روز مادر چند؟

به گزارش «نبض‌تجارت»؛  رییس اتحادیه فروشندگان گل وگیاه استان تهران با بیان اینکه قیمت گل در بازار براساس عرضه و تقاضا تعیین می شود، اعلام کرد که نرخ گل شاخه بریده مانند سال قبل بوده و افزایش قیمتی نداشته است.

اکبر شاهرخی در پاسخ به این سوال که به مناسبت روز مادر (۱۵ بهمن) گل شاخه بریده در بازار با چه قیمتی عرضه خواهد شد، اظهار کرد: گل نسبت به سال گذشته با افزایش قیمتی همراه نبوده است و هر شاخه گل رز در سه رنج قیمتی ۲۵ هزار تومان، ۳۰هزار تومان و ۳۵هزار تومان، مریم ۲۰ هزار تومان، آلسترومریا ۱۵ هزارتومان و آنتوریوم با قیمت ۲۵ تا ۳۰هزارتومان عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال به دلیل شیوع کرونا و کاهش تقاضای خرید گل، میخک و داودی نسبت به گل های دیگر کمتر کاشته شده است.

رییس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه استان تهران با بیان اینکه عرضه و تقاضا در بازار، قیمت گل را تعیین می کند، گفت: از ابتدای امسال به دلیل کرونا کلیه مراسم ها از جمله عروسی و عزا برگزار نشد و در نتیجه تقاضای خرید گل نیز کاهش یافت. در حال حاضر نیز خرید گل فقط منوط به مناسبت های خاصی همچون روز مادر و شب یلدا و امثال آن شده است.

وی در پاسخ به این اینکه چرا با وجود کاهش تقاضا قیمت گل همچنان در بازار بالا است؟ گفت: هزینه های کود، سم، پلاستیک، دستمزد کارگر، گاز و … بالا رفته و در نتیجه هزینه تمام شده تولید گل هم بالا رفته است؛ از طرفی تولیدات هم کم شده است.

وی با بیان اینکه شکایت های مردم را در خصوص گرانفروشی پیگیری خواهیم کرد، گفت: گل کالای فساد پذیر است و قابلیت نگهداری ندارد؛ بنابراین فروشندگان تمایل دارند گل هایشان را هرچه زودتر بفروشند. اگر واحدی هم اقدام به گرانفروشی کند به ضررش خواهد بود و مجبور می شود گل هایش را دور بریزد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا