کاهش عجیب قیمت برنج در کارخانه | برنج ارزان شد

با وجود افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت نهاده‌های تولید و هزینه‌های کارگری، نرخ تمام شده هر کیلو برنج در کارخانجات ۱۰۰ هزار تومان است، درحالی‌که به ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان کاهش یافته است

کاهش عجیب قیمت برنج در کارخانه
مشاور نظام صنفی کشاورزی گفت: با افزایش ۳۰ درصدی تولید و ازدیاد عرضه در پیک برداشت، قیمت برنج در کارخانه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان نسبت به قبل کاهش یافته است.

آقای محمد جواد خاکزاد تصریح کرد: علی رغم افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت نهاده های تولید  و هزینه های کارگری، نرخ تمام شده هر کیلو برنج در کارخانجات ۱۰۰ هزار تومان است، درحالیکه به ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان کاهش یافته است.

به گفته او، افزایش بیش از ۳۰ درصدی تولید برنج، ازدیاد عرضه در پیک برداشت و رکود بازار از علل اصلی افت قیمت در بازار محسوب می شود

خاکزاد می گوید: امسال برآوردها حاکی از آن است که تولید برنج به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد.

مشاور نظام صنفی و کشاورزی گفت: با توجه به موجودی بیش از یک میلیون تن برنج در انبارها، حداکثر ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن برنج دیگر تا پایان سال باید وارد شود‌.

آمارها نشان می دهد سال گذشته در پیک برداشت قیمت برنج در کارخانجات ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان بود و امسال به رغم هزینه های بالا تولید و تورم، قیمت تنها ۱۰ درصد افزایش داشته است که برای کشاورز مقرون به صرفه نیست‌.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا