آیفون ۱۴ و هرآنچه باید درباره آن بدانید (تاریخ رونمایی + قیمت)

برای علاقه مندان به گوشی های آیفون هیچ خبری خوش تر از رونمایی آیفون 14 نیست. اگرچه شاید آیفون ۱۴ کم‌ترین تغییرات و به‌روزرسانی‌ها را نسبت به دیگر محصولات آیفون در سال های اخیر داشته باشد. اما بی تردید با اعلام رونمایی شاهد صف های طولانی خریداران جلوی اپل استورها خواهیم بود.

تاریخ معرفی و عرضه جهانی آیفون ۱۴

کمپانی اپل در جدیدترین اطلاع رسانی تاریخ معرفی آیفون 14 را 7 سپتامبر برابر با 16 شهریور اعلام کرده است. طبق عادت هرساله، یک هفته بعد از این تاریخ نیز ممکن است شاهد عرضه جهانی آیفون ۱۴ باشیم. ولی قرنطینه‌های جدید در چین، سرعت همه چیز را آهسته‌تر کرده که باعث شده یکی از مدل‌های آیفون که احتمالاً مدل مکس است، به برنامه‌ریزی‌های مدنظر اپل نرسد.

قیمت آیفون ۱۴

برای مدل پایه، مانند آیفون ۱۳، قیمت ۷۹۹ دلار پیش‌بینی می‌شود و مدل جدید آیفون ۱۴ مکس، احتمالاً با تفاوت ۱۰۰ دلاری نسبت به آیفون ۱۴ عرضه می‌شود. ولی طبق شایعات، نسخه‌های پرو و پرو مکس نسبت به نسل قبل، افزایش قیمت خواهند داشت.

طراحی

آیفون ۱۴ احتمالاً بسیار شبیه آیفون ۱۳ خواهد بود، ولی به‌احتمال زیاد مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۴ به‌جای بریدگی بزرگ بالای نمایشگر، دارای بریدگی دایره‌ای و کپسولی شکل برای قرارگرفتن دوربین سلفی باشند. همچنین پیش‌بینی می‌شود به‌جای آیفون ۱۴ مینی، آیفون ۱۴ مکس داشته باشیم که از نسخه معمولی صفحه‌نمایش بزرگ‌تری دارد. برجستگی دوربین پشتی مدل‌های پرو و پرو مکس نیز از مدل‌های آیفون ۱۳ بزرگ‌تر خواهد بود. استفاده از آلیاژ تیتانیوم برای مدل‌های پرو و پرو مکس برای فریم دور گوشی نیز از جمله چیزهایی است که باید انتظارش را داشته باشیم.

آیفون14-کاماپرس

نمایشگر

احتمالاً اندازه صفحه‌نمایش آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو ۶٫۱ اینچ و با رزولوشن 1170 در 2532 و از مدل OLED خواهند بود درحالی‌که آیفون ۱۴ مکس و آیفون ۱۴ پرو مکس می‌توانند نمایشگر ۶٫۷ اینچی OLED با رزولوشن 1284 در 2778 داشته باشند. باید انتظار نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتزی در مدل‌های پرو و ۶۰ هرتزی در دیگر مدل‌ها داشت.

دوربین

به نظر می‌آید که آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس دارای دوربین ۴۸ مگاپیکسلی باشند که یک پیشرفت بزرگ از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۳ به‌حساب می‌آید، ولی همان گونه که در بخش طراحی بیان شد، باعث ایجاد برجستگی‌های بزرگ‌تری نسبت به نسل پیشین در پشت گوشی می‌شوند. مانند سال قبل نیز تمام مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ دوربین سه‌گانه خواهند داشت که مدل مکس نیز ممکن است به این صف افزوده شود، ولی مدل پایه آیفون ۱۴ همچنان از دوربین دوگانه بهره خواهد برد.

مشخصات

ظاهراً آیفون ۱۳ قرار است دوباره از چیپست A15 اپل استفاده کند، درصورتی‌که ممکن است به نسخه جدید این پردازنده، یعنی A16 هم به‌روز شود. همه‌ی مدل‌های آیفون ۱۴ احتمالاً دارای ۶ گیگابایت رم خواهند بود ولی مدل‌های پرو و پرو مکس از فناوری پیشرفته‌تر و سریع‌تری از حافظه‌ها استفاده خواهند کرد.

باتری

پیش‌بینی‌هایی مبنی بر افزایش حجم باتری‌های آیفون ۱۴ نسبت به نسل پیشین وجود دارد که باعث افزایش ضخامت آن‌ها برای جادادن به باتری‌های بزرگ‌تر می‌شود. یک خبر که از اپل برای آیفون‌های جدید فاش شده، نشان می‌دهد که همه‌ی مدل‌های آیفون ۱۴ به‌جز مدل پرو مکس، دارای باتری‌های بزرگ‌تری نسبت به نسل پیشین خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا