کاهش سرعت خلق پول موجب کاهش تورم می‌شود

مدیر اداره ارزیابی سلامت نظام بانکی گفت: کاهش سرعت خلق پول می‌تواند موجب کاهش نرخ تورم و در نهایت مهار تورم و بهبود وضعیت معیشتی مردم و ثبات اقتصادی شود.

به گزارش نبض تجارت،  علی اکبر میرعمادی در پاسخ این پرسش که چه تمهیداتی به کاهش رشد نقدینگی در شبکه بانکی منجر شده است؟ گفت: بانک مرکزی در سنوات اخیر اقدامات متعددی از جمله راه اندازی عملیات بازار باز، تعمیق بازار بین بانکی، مدیریت نرخ ارز، ساماندهی و کنترل بدهی‌های دولتی از شبکه بانکی و بانک مرکزی و ساماندهی اضافه برداشت بانک‌ها را انجام داده است.

وی کنترل دارایی شبکه بانکی کشور را یکی از مهم‌ترین سیاست‌های بانک مرکزی در دو سال گذشته بیان و اضافه کرد: حدودی بر این موضوع وضع شد و بانک مرکزی در سال‌های اخیر نظارت کرده است تا بانک‌ها در محدوده معین تسهیلات دهند و دارایی‌های خود را بیش از حد رشد ندهند.

میرعمادی با تاکید بر اینکه ادامه برنامه کنترل مقداری دارایی‌های شبکه بانکی را در دستور کار داریم و با جدیت بیشتری پیگیری می‌کنیم، گفت: کنترل اجزای دارایی ها، ایجاد محدودیت‌هایی برای اعطای تسهیلات و ایجاد تعهدات بانک‌های ناتراز به ویژه تسهیلات و تعهدات کلان مرتبط، ساماندهی اضافه برداشت بانک‌ها و موضوعات مربوط به ارتقای کیفیت سرمایه بانک‌ها را در دستور کار داریم.

منبع”بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا