بازار رمزارز در انتظار بیت‌ کوین

بیت‌کوین در حالی بین سطوح حمایت و مقاومت خود در حال نوسان است که بازار رمزارز در انتظار یک هفته تعیین‌کننده است.

امروز ۱۱شهریور ۱۴۰۱، بیت‌کوین در اواخر روز گذشته نسبت به سطح حمایت ۱۹هزار و ۵۰۰ واکنش نشان داد و تا سطح ۲۰هزار و ۲۰۰ بالا رفت. اتریوم نیز در سطح ۱۵۱۲ دلار با حمایت گاو‌ها مواجه شد و تا این لحظه تا سطح ۱۶۰۰ دلار صعود داشته است.

بازار رمزارز در انتظار بیت‌ کوین

تنها دو روز به پایان کندل هفتگی بیت‌کوین باقی مانده است. فعالان بازار رمزارز انتظار دارند تا حرکت صعودی یا نزولی شاخص را در بیت‌کوین مشاهده کنند. گفتنی است این حرکت روند آینده بیت‌کوین را مشخص خواهد کرد. طوری‌که اگر قیمت بتواند سقف بالاتری بزند و از مقاومت ۲۱هزار و ۲۳هزار عبور کند، رسیدن قیمت به بالای ۲۵ هزار دلار دور از انتظار نخواهد بود.

در جهت صعودی، همچنان سطح ۲۰ هزار و ۵۰۰ دلار مقاومت نزدیک بیت‌کوین است. در صورت تثبیت قیمت بالای آن، انتظار صعود قیمت به مقاومت ۲۰ هزار و ۷۰۰ دلار وجود دارد. سطح بعدی نیز در رنج ۲۱ هزار دلار قرار دارد.

در جهت نزولی، اما قیمت در سطح ۱۹هزار و ۵۰۰ با حمایت مهمی روبه‌روست. در صورت شکست این سطح، قیمت می‌تواند تا سطح ۱۹هزار و ۲۰۰ پایین برود. سطح حمایتی بعدی نیز در ۱۹هزار قرار دارد که برای قیمت به نوعی حیاتی حساب می‌شود.

روند اتریوم

نزدیک‌ترین سطح مقاومتی پیش‌روی گاو‌های اتریوم، سطح ۱۶۲۰ دلار است. قیمت در اولین تلاش‌ها سعی می‌کند تا این سطح را از میان بردارد. اما سطح مهم بعدی که برای قیمت چالش‌برانگیز خواهد بود، سطح ۱۶۵۰ دلار و پس از آن سطح ۱۷۰۰ دلار خواهد بود.

بازار رمزارز در انتظار بیت‌ کوین

در جهت نزولی، اما سطح ۱۵۱۵ دلار حمایت مهمی برای اتریوم ایجاد کرده است. قیمت در هر صورت اگر این سطح را از دست بدهد، نزول قیمت تا سطوح زیر ۱۵۰۰ دلار را کلید زده است. حمایت اولیه قیمت در پایین این سطح، ۱۴۸۰ دلار و سپس سطح ۱۴۴۰ دلار خواهد بود. در پایان این حمایت شرایط نزولی قیمت را می‌تواند تا سطوح زیر ۱۴۰۰ دلار ببرد.

گفتنی است با وجود اخبار حول اتریوم ۲، تحلیلگران انتظار دارند، قیمت قبل از شروع روند صعودی، یک نزول عمیق در قیمت را تجربه کند.

شاخص سنتیمنت بازار در انتها هفته بازار، شرایط جالبی را برای بیت‌کوین و سایر رمزارز‌ها نمی‌بیند. گفتنی است شاخص ترس و طمع در این چند روز اخیر که بیت‌کوین در سطوح حمایتی و مقاومتی خود در حال نبرد بود، اعداد بسیار ضعیفی را به ثبت رساند.

وضعیت سنتیمنت امروز بازار نیز با این که نسبت به روز قبل خود پنج واحد رشد داشت. اما در نگاه میان‌مدت همچنان در ناحیه ترس شدید قرار دارد. امروز شاخص ترس و طمع در سطح ۲۵ قرار گرفت. با توجه به سمپوزیوم جکسون هول نیز انتظارات معامله‌‎گران بازار نسبت به آینده کمی شرایط را سخت پیش‌بینی می‌کند. باید دید که شرایط بازار چگونه پاسخ تحلیلگران را خواهد داد.

به نظر بسیاری تحلیلگران پیشنهاد می‌شود در دو روز آینده معامله‌گران بیشتر مشاهده کننده بازار باشند تا شرایط کمی مشخص‌تر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا