ثبت‌نام جدید خودروهای مازاد وارداتی/ ۱۳ مدل خودروی وارداتی کدامند؟

برپایه اطلاعیه سامانه یکپارچه تخصیص خودروهای وارداتی، ثبت‌نام جدید برای خودروهای مازاد وارداتی به صورت فروش فوری با زمان تحویل حداکثر سه ماهه از فردا (دوشنبه، ۱۶ بهمن‌ماه) به مدت چهار روز آغاز می‌شود.

به گزارش نبض تجارت، در این اطلاعیه آمده است: همه افراد واجد شرایط در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروسواری (مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت) می‌توانند از روز دوشنبه (۱۶ بهمن) تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه روز جمعه (۲۰ بهمن) نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده و یک اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب کنند.

متقاضیان باید از امروز (یکشنبه، ۱۵ بهمن) تا ساعت ۱۳ روز چهارشنبه (۱۸ بهمن) یکی از حساب‌های خود را نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودرو وارداتی وکالتی و مبلغ پنج میلیارد ریال مسدود کنند.

قیمت فروش محاسباتی قطعی خودروهای وارداتی در مبادی ورودی/ واحد: ریال

ثبت‌نام جدید عرضه خودروهای مازاد وارداتی/ ۱۳ مدل خودروی وارداتی کدامند؟

تبصره ۱- قیمت مندرج در جدول، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و غیره به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود که واردکنندگان با رعایت آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو می توانند نسبت به دریافت آن اقدام کرده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام کنند.

قیمت فروش محاسباتی علی‌الحساب خودروهای وارداتی در مبادی ورودی/ واحد: ریال

ثبت‌نام جدید عرضه خودروهای مازاد وارداتی/ ۱۳ مدل خودروی وارداتی کدامند؟

قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و غیره در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت ۵۰ درصد% قیمت علی الحساب نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام کنند.

تبصره ۳- قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارائه همه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره ۴- عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر پنج روز پس از فراخوان انجام شده، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی خودرو وارداتی انتخابی حذف می‌شود.

تبصره ۵- همه شرکت‌های واردکننده باید مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام کنند در صورت تاخیر در تحویل و غیره قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین نامه فوق خواهند شد.

تبصره ۶- با وکالتی کردن حساب و ثبت نام اولیه در سامانه یکپارچه، هیچ تعهدی مبنی بر تخصیص خودرو ایجاد نخواهد شد.

تبصره ۷- اطلاعات همه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا