با حضور پلتفرم نظرسنجی چندین؛پنجمین مسابقه کدنویسی مبهم با حمایت توسن آکادمی برگزار شد

پنجمین مسابقه کدنویسی مبهم دانشگاه شریف «spaghetti contest5»، سوم اسفندماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری برگزار شد.

به گزارش نبض تجارت،  این رقابت‌ها توسط گروه فناوری اطلاعات شریف (Sharif ICT Group) و با حمایت «توسن آکادمی» برگزار شد و شرکت‌کنندگان در خلال این مسابقات با استفاده از پلتفرم نظرسنجی چندین، به گزینه موردنظرشان برای انتخاب دوره‌های آموزش و رشد فردی رای دادند.

«توسن آکادمی»، یک موسسه آموزشی است که با برگزاری رویدادها و دوره‌های آموزشی، به انتقال و ارتقای دانش، تجربه و توانمندی‌های حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف می‌پردازد. توسن آکادمی مهرماه سال ۱۴۰۰ توسط شرکت توسن راه‌اندازی شده و مهمترین ماموریتش، توسعه یادگیری و کسب تجربه برای حمایت از دانشجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و کارجویان در ورود به بازار کار است.

مسابقات کدنویسی مبهم برای شناسایی برنامه‌نویسان برتر و بااستعداد در زمینه کدهای ناخوانا یا DIRTY CODE  برگزار می‌شود. یکی از ویژگی‌های مسابقات کدنویسی مبهم، توجه ویژه‌ برخی از کسب‌وکارها به این رویداد است و توسن آکادمی با هدف حمایت از آموزش و توسعه برنامه‌نویسی، تبادل تجربه و به اشتراک‌گذاری خلاقیت و دانش در جامعه برنامه نویسان جوان از این رویداد حمایت می‌کند.

در پنجمین دوره از مسابقات کدنویسی مبهم، رضا گنجی یکی از مدیران تولید توسن و عضو تیم راهبردی توسن آکادمی و پروین آقازاده، برنامه‌نویس ارشد تیم تولید توسن حضور داشتند و پیش از آغاز مسابقه سخنرانی کردند. همچنین در جریان برگزاری این دوره از مسابقات کدنویسی مبهم، توسن آکادمی با استفاده از پلتفرم «چندین» از شرکت‌کنندگان نظرسنجی کرد.

لزوم شبکه‌سازی در جامعه برنامه‌نویسان

رضا گنجی، با بیش از ۱۷ سال تجربه در حوزه نرم‌افزار و مدیریت‌ تیم‌های راهبری هم‌اکنون یکی از مدیران تولید توسن و عضو تیم راهبری توسن آکادمی است. او در سخنرانی خود در این رویداد با اشاره به درون‌گرایی برنامه‌نویسان، بر لزوم شبکه‌سازی در دنیای امروزی برای این افراد تأکید کرد.
گنجی در این رویداد در سخنانی بیان کرد: «توسن آکادمی به عنوان بازوی آکادمیک توسن، در حمایت از استعدادهایی دارد که علاقه‌مند به دیده‌شدن هستند و از سویی دیگر قصد داریم تا دانشی که در این حوزه داریم را با شرکت‌کنندگان به اشتراک بگذاریم. شرکت توسن در حوزه بانکی فعالیت می‌کند و کربنکینگ (Corebanking) حدود ۲۰ بانک خصوصی به علاوه سیستم‌های سوئیچ و اینترنت بانک آنها بر عهده این شرکت است. همچنین توسن دارای سه شرکت خارجی است.»

او درباره توسن آکادمی توضیح داد: «توسن آکادمی با هدف جذب نیرو و انتقال دانش به برگزاری برنامه‌ها و ایونت‌ها می‌پردازد.»

گنجی با تاکید بر لزوم شبکه‌سازی برای برنامه‌نویسان در این باره گفت: «به طور کلی برنامه‌نویسان شخصیت درون‌گرا دارند. آنها از کد نوشتن لذت می‌برند و به داشتن ارتباط با دیگران راغب نیستند و معمولاً در فضای کار یا خانه تنها می‌مانند. این موضوع مسائلی را برای برنامه‌نویسان ایجاد می‌کند، برای مثال آنها گاهی اوقات از جامعه دور می‌شوند.»

او در ادامه گفت: «شبکه‌سازی باعث پیشرفت می‌شود. برای مثال دانشی که از دیگران با استفاده از شبکه‌سازی به دست می‌آید، می‌تواند در پیشرفت ما تأثیرگذار باشد.»

ضرورت سرعت و پرفورمنس بالا

پروین آقازاده، برنامه‌نویس ارشد تیم تولید توسن نیز در صحبت‌های خود به تشریح Reactive Programming پرداخت و در این خصوص گفت: «به عنوان برنامه‌نویس، باید کدهایی تولید کنید که پرفورمنس بالایی داشته باشند. در حقیقت سرعت و پرفورمنس، ضرورتی حیاتی در این زمینه محسوب می‌شوند که برنامه‌نویسان باید در کار خود آن را لحاظ کنند.»

او در خصوص برنامه‌نویسی واکنشی توضیح داد: «این مبحث جدید نیست و از سال ۱۹۹۶ مطرح شده است؛ در این بحث، جریان‌های اطلاعاتی غیرهم‌زمان وجود دارد. هر جریان دنباله‌ای از اتفاق‌هاست که بر اساس زمان مرتب شده است.»

نظرسنجی پلتفرم چندین در مسابقات کدنویسی شریف 

پلتفرم «چندین» که برای خلق تجربه اشتراک دیدگاه‌ها راه‌اندازی شده است، نخستین بار در سیزدهمین نمایشگاه کار دانشگاه شریف و در غرفه توسن معرفی شد. این پلتفرم، با تأکید بر مزایای جمع‌سپار (Crowdsourcing) دیدگاه‌های متنوعی را در کنار هم قرار می‌دهد و با مخاطبان به اشتراک می‌گذارد.

رویکرد اصلی چندین، امکان مشاهده نظرات گوناگون در کنار یکدیگر است و به این ترتیب به کاربر برای پذیرش تنوع دیدگاه‌ها، گوناگونی سلایق و درک واقع‌بینانه‌تر مسائل یاری می‌رساند تا به راه‌حل‌های کاربردی‌تری دست یابد.

شرکت کنندگان در نظرسنجی پلتفرم چندین در این رویداد، به این پرسش که «شما برای توسعه فردی و رشد خود، کدام یک از روش‌های زیر را انتخاب می‌کنید؟» به گزینه موردنظرشان از میان گزینه‌های دوره آموزشی آنلاین و وبینار، دوره آموزشی حضوری، رویدادها و دورهمی‌های تخصصی، اشتراک تجربه و مشاوره با حرفه‌ای‌ها و بوت کمپ و هکاتون Hackathon پاسخ دادند.

الناز برمکی سرپرست آموزش توسن آکادمی، درباره حضور پلتفرم نظرسنجی چندین در این مسابقه توضیح داد: «ما در خلال این مسابقه از شرکت‌کنندگان خواستیم تا به سؤال ما با رویکرد توسعه فردی و رشد پاسخ دهند تا بر اساس آن برای برنامه‌های آموزشی و وبینارها و رویدادهای آینده، برنامه‌ریزی کنیم.»

وی افزود: «در این مسابقه، جمعی از برنامه‌نویسان جوان حضور دارند که قصد سنجش خود را دارند. ماهیت پلتفرم چندین نیز در همین راستا است. ما با استفاده از پلتفرم چندین از شرکت‌کنندگان می‌خواهیم بدانیم این جامعه به چه مدلی بیشتر راغب است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا