یک خبر تازه و مهم وزیر کار درباره بازنشستگان و یارانه بگیران

در این خبر به توضیحاتی درباره یک خبر تازه و مهم وزیر کار درباره بازنشستگان و یارانه بگیران پرداخته شده است.
​وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استقبال مورد انتظار ما از کالابرگ الکترونیکی صورت نگرفته است.
سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت ارائه کالابرگ الکترونیکی عنوان کرد: فرایند کاملاً به روال طبیعی دارد ادامه پیدا می‌کند. یک سری تغییرات حسب دستور آقای مخبر قرار شد به عمل بیاوریم که در حیطه کارهای کارشناسی است ان‌شاالله کار کارشناسی که انجام شد حتماً به تایید مراجع صاحب نظر خواهد رسید و بعد ابلاغ خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آماری از دریافت کلابرگ دارید، گفت: خیلی استقبال مورد انتظاری که ما داشتیم صورت نگرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مخالفت کمیسیون اجتماعی با سه پیشنهاد در مورد سن بازنشستگی گفت: دولت لایحه می‌دهد مجلس اختیار رسیدگی دارد، باید ببینیم در تلفیق چه تصمیمی خواهند گرفت. آن چیزی که از صحن مجلس بگذرد و به تایید شورای نگهبان برسد و تبدیل به قانون شود، برای همگان لازم الاجرا است.

مرتضوی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود چرا مشکل بودجه صندوق‌ها باید از جیب کارگران حل شود، گفت: بحث تامین بودجه و مشکل صندوق‌ها که مشکل مدیریتی است اما اینکه از جیب کارگران داده شود، درست نیست کسی هم این را قبول ندارد. اما آنچه مسلم است این است که صندوق‌ها با ناپایداری جدی مواجه شده‌اند که دلایل خاص خودش را دارد. بسیاری از صاحب نظران علم اقتصاد در حوزه تامین اجتماعی و کارهای آینده‌پژوهی همه بر این باور هستند و اجماع دارند که باید اصلاحاتی در حوزه مدیریت و شیوه اداره صندوق‌ها به عمل آید که علی ایحال همه این‌ها باید تبدیل به قانون شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا