سکه تا ۲۰۰ هزار تومان ارزان شد +جدول قیمت

کاهش محدود قیمت دلار، بازار طلا و سکه را کاهشی کرد و قیمت انواع سکه در سه‌شنبه ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۲ بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

قیمت دلار که روز گذشته در کانال ۵۰ هزار توان بود، امروز ۱۴ تیر ماه کار خود را با ۴۹ هزار ۹۵۰ تومان آغاز کرد تا نشان دهد میل چندانی برای ماندن در کانال بالاتر ندارد. پیرو این کاهش قیمت، قیمت طلا و سکه هم کاهشی شد.

قیمت طلا البته کاهش محسوسی نداشت و در همان محدوده دو میلیون و ۳۷۰ هزار تومان دیروز ماند و نوسان آن در حد چند هزار تومان بود. قیمت سکه امامی با ۱۸۰ هزار تومان کاهش به ۲۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه بهار آزادی هم با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به ۲۵ میلیون و ۵۸۰ تومان رسید.

نیم سکه ۱۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بود که نشان از کاهش ۱۵۰ هزار تومانی قیمت دارد. قیمت ربع سکه هم مانند نیم سکه ۱۵۰ هزار تومان کاهش داشت و با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه گرمی هم ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان بود.

 

علت کاهش قیمت‌ها در بازار چیست؟ برخی از معامله‌گران معتقدند که هر چه به ماه محرم و صفر نزدیک‌تر شویم، تقاضا برای خرید طلا و سکه کمتر می‌شود و قیمت این دو کمتر می‌شود. برای همین برخی منتظرند که ظرف دو ماه آینده قیمت‌ها مسیر کاهشی داشته باشد.

اما بررسی بازار طلا و سکه در ایران نشان داده که قیمت فلزات زرد تحت تاثیر قیمت دلار است و تقاضای موجود در بازار نمی‌تواند قیمت‌ها را تغییر بدهد. چون در دفعات قبل هم افزایش تقاضای خرد نتوانسته قیمت را تغییر دهد. از طرف دیگر، بر اساس گزارش‌ها، تقاضای مصرفی در بازار طلا و سکه به شدت کاهش یافته است و گرانی قیمت طلا سبب شده که این کالا از سبد خرید مردم حذف شود. تنها تقاضای موجود در بازار مربوط به سرمایه‌گذاران است که به نظر می‌رسد این گروه هم فعلا برای ورود به بازار دست نگه داشته‌اند و یا تقاضای آن‌ها در حدی نیست که بخواهد مسیر بازار را تغییر دهد.

با نوسان قیمت دلار، مسیر بعدی قیمت سکه چگونه است؟ معامله‌گران بازار می‌گویند اگر قیمت دلار نتواند بالای ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان بماند، سکه هم نمی‌تواند بالای مرز ۲۹ میلیون تومان باقی بماند. با از دست رفتن مرز ۲۹ میلیون تومانی، احتمال کاهش قیمت دلار و رسیدن آن به نیمه کانال ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا