جوانان از هر طیفی پای پیشرفت کشور ایستاده‌اند

چهارشنبه هفته گذشته بود، که همایشی با عنوان جوانان، الگوی پیشرفت و رشد تولید در مرکز همایش‌های اتاق بازرگانی ایران و به همت خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران برگزار شد. همایشی که از طیف‌های مختلف در آن دعوت شده بود تا در کنار جوانان کارآفرین ایران باشند و تجربیات خود را منتقل کنند. از علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تا بهرامن رییس خانه معدن ایران، سعید عمرانی معاون اسبق قوه قضاییه، محمد امین حاج کاظمیان موسس پویش ملی و……. به این همایش دعوت شدند تا به بیان دیدگاه‌های خود بپردازند.

علی آقامحمدی در بخشی از این همایش ضمن استقبال از مشارکت جوانان در بخش‌های مهم تصمیم سازی در کشور گفت: اگر واحد زمان را ثانیه در نظر بگیریم جوانان فرصت کافی برای بروز خلاقیت و طرح ایده‌ها را دارند. برای بروز خلاقیت نیاز به ممارست، تمرین و آزمون وجود دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: هوش مصنوعی و هر تحولی نیازمند انسان و نیروی انسانی است. این پرسش مطرح است که آیا می‌توان در پله ۱۰۰۰ باشیم بی‌آنکه که پله ۹۹۹ را ساخته باشیم. در بحث نیروی انسانی نیز پیشرفت‌ها نیازمند آموزش نیروی کار است، اما یکی از ضعف‌های موجود در صنعت ما این است که در صنعت ما نیروی انسانی آموزش لازم را ندیده است.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: نیروی انسانی در محیط‌های کاری باید شکوفا باشد و کارگر نباید کارگر وارد و کارگر خارج شود و طی دوره کار و فعالیت باید رشد کند.

وی تصریح کرد: برای جذب و به کارگیری نیروی انسانی در بخش صنعت یا سایر بخش‌های اقتصادی نباید مدل‌های قبلی طی شود، چون انسان خلاق تولید نمی‌کند. نیروی کار باید رشد کند و اولین اقدام در این زمینه بحث زنجیره‌هاست و باید تقسیم کار به صورت زنجیره‌ای شود. سرمایه‌گذاری لازم باید در مورد نیروی انسانی صورت گیرد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: اکنون مشکل آن است که شغل هست، اما شاغل نیست. در تهران ۲۰۰ هزار فرصت شغلی وجود دارد، اما نیروی کار مناسب و متخصص در کشور وجود ندارد.

گفتنی است در پایان این همایش پس از سخنرانی نمایندگان جوانان در بخش خصوصی از صنعت کارت به عنوان خدمتی جدید از خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران با مشارکت بانک ملی ایران رونمایی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا