انتقاد نمایندگان از وعده‌های بزرگ نامزدها

گروه سیاسی| وعده‌های انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اعتراض نمایندگان را هم برانگیخت. از یارانه ۴۵۰ هزار تومانی تا وام ۵۰۰ میلیون تومانی و افزایش تولید و اشتغال یک میلیون ایرانی و ساخت مسکن انبوه از جمله وعده‌هایی بود که با انتقاد نمایندگان مجلس روبه رو شد. بخصوص که رهبر معظم انقلاب هم در دیدار ویدیو کنفرانسی اخیر خود با مجلسی‌ها تأکید کرده بودند که نامزدها شعارها و وعده‌هایی ندهند که قابل اجرا نیست.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛طرح این وعده‌ها دیروز به صحن علنی مجلس هم رسید و علیرضا سلیمی و محمدرضا میرتاج الدینی به انتقاد از کاندیداها پرداختند و تأکید کردند که چنین وعده‌هایی جز با افزایش قیمت حامل‌های انرژی امکانپذیر نیست.
سلیمی درباره این‌که برخی از کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وعده‌های اقتصادی مانند پرداخت‌های چندصد میلیونی به زوج‌های جوان و یارانه چند صد هزار تومانی می‌دهند، گفت: حضرت آقا توصیه کردند وعده‌هایی داده شود که واقعی باشند که با ظرفیت‌ها و امکانات کشور منطبق باشد. نمی‌دانم دوستانی که وعده می‌دهند حتماً توجیه‌هایی دارند که امیدوارم باتوجه به اتفاقاتی که در کشور می‌افتد، واقعی باشد.
او ادامه داد: آن چیزی که ما در مجلس مشاهده می‌کنیم درباره یارانه‌ها، در حال حاضر کششی برای پرداخت چنین مبلغی وجود ندارد. اگر منظور دوستان این است که یارانه‌ها را می‌خواهند براساس افزایش قیمت حامل‌های انرژی، افزایش دهند که به نظر من مصلحت نیست.
سلیمی با بیان این‌که نمی‌دانم چرا برخی از این افراد وعده‌های خودشان را واکاوی نمی‌کنند، گفت: پشت برخی از این صحبت‌ها چیزهایی خوابیده است، به طور مثال نمی‌توانند به صراحت بیایند بگویند قرار است قیمت‌ حامل‌های انرژی از جمله برق، گازوئیل، بنزین، گاز و آب گران شود.
به گزارش ایلنا محمد رضا میرتاج الدینی هم در نطق میان دستور خود خطاب به نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: وعده‌هایی بدهید که امکان تحقق آن وجود داشته باشد؛ در رابطه با یارانه‌ها وعده‌هایی داده می‌شود که باید با صراحت و شفافیت اعلام ‌کنم تا ملت ما بدانند؛ میزان یارانه‌ها دست هیچ کس نبوده و از آن دست تصمیم‌هایی است که با وحدت مجلس و دولت تحقق پیدا می‌کند.
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: همه کارشناسان می‌دانند در صورت اصلاح نظام یارانه‌ای و آشکار بودن یارانه‌های پنهان، اصلاح قیمت حامل‌های انرژی و حذف ارز۴۲۰۰ تومانی میزان یارانه‌ها بیش از ۱۰ برابر هم می‌شود اما عده‌ای فقط یک روی سکه را می‌گویند. همه حقیقت را با مردم در میان بگذارید و از وعده‌های پوپولیستی اجتناب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا