قیمت دلار روز 21 خرداد 1401/ نرخ ارز کانال 32 هزار تومانی را رد کرد!

امروز قیمت دلار بازار آزاد با جهش 1.4 درصدی نسبت به دو روز گذشته، صعود پرقدرتی داشت و از مرز 32 هزار تومانی عبور کرد. هم اکنون نرخ این ارز خارجی در محدوده 32 هزار و 680 تومانی قرار دارد. نرخ ارز بازار متشکل هم در مقایسه با پنج شنبه هفته قبل 0.3 درصد کم شد و به مرز 26 هزار و 680 تومانی رسید.

بعد از تصویب قطعنامه شورای حکام علیه ایران، اوج گیری نرخ دلار پیش بینی می‌شد. معامله گران و فعالان ارزی بر این باورند که با تصویب قطعنامه دیگر راهی برای احیای برجام باقی نمانده و دلار صعود بیشتری پیدا خواهد کرد. حتی در این باره، سیدکمال سیدعلی، معاون ارزی سابق بانک مرکزی، در گفت و گویی با قرن نو بیان کرده که رابطه نرخ تورم و نرخ ارز دو طرفه است و زمانی که تورم و انتظارات تورمی بالا می‌رود، قیمت دلار صعود می‌کند.

راهکاری برای بهبود نرخ ارز

به نظر سیدعلی، تنها راه حل کاهش تنش‌های بازار ارز، توافقات بین المللی و امضای برجام و در نهایت قبلو اف ای تی اف است. به نظر وی، این عملی شدن این مسائل وضعیت اقتصادی کشور را بهبود خواهد بخشید.

با صعودی شدن نرخ دلار، قیمت پوند و یورو هم اوج گرفت. امروز نرخ یورو نسبت به روز قبل یک درصد بیشتر شد و به مرز 34 هزار و 680 تومانی رسید. قیمت پوند هم در مقایسه با دیروز یک درصد بالاتر رفت و 41 هزار و 70 تومان شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا