این حساب‌های بانکی یارانه شما را قطع می‌کند

تشخیص دهک‌بندی‌ها آن هم به دست سامانه‌های دستگاه‌های مختلف نشان داده استفاده از حساب شخصی در تجارت، دهک‌بندی‌ها را تغییر می‌دهد.

به گزارش «نبض تجارت»؛ یارانه فعلا به همه دهک‌های درآمدی تعلق می‌گیرد اما خانوارهایی که فعلا در ۳ دهک برخوردار قرار گرفته‌اند، امکان برداشت آن را ندارند. قرار است نتایج نهایی بررسی اعتراض خانوارهایی که معتقدند جزو این ۳ دهک نیستند، تا پایان خرداد از طریق سامانه حمایت اعلام می‌شود.تشخیص دهک‌بندی‌ها آن هم به دست سامانه‌های دستگاه‌های مختلف نشان داده استفاده از حساب شخصی در تجارت، دهک‌بندی‌ها را تغییر می‌دهد.احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد بازهم به ادامه دار بودن پرداخت یارانه نقدی به مردم در صورت موفق نبودن طرح کالابرگ الکترونیک تاکید کرد.

بخش از مساله به عدم شفافیت در تجارت و کسب و کار بر می‌گردد و  استفاده از حساب شخصی در امور تجاری، باعث شده دهک‌بندی‌ها با خطا مواجه شوند. حساب‌هایی که به واسطه استفاده‌های تجاری، گردش مالی بیشتر از درآمد عرفی یک خانوار را ثبت میکنند و موجب قطع یارانه کل خانوار می‌شوند.

برای جلوگیری از این اتفاق، حساب‌های شخصی و تجاری در بانکها تفکیک شده‌اند تا افراد با تسلیم اظهارنامه مالیاتی، حساب تجاری مرتبط را هم معرفی کنند. حساب شخصی حسابی است که مالیات آن از قبل پرداخت شده است؛ اما موجودی حساب تجاری مشمول است و با اظهارنامه پرداخت خواهد شد.

مساله آنجاست که خیلی ها از حساب شخصی شان برای تنخواه گردان یک شرکت استفاده می کند و استمرار آن حساب را تجاری جلوه می‌دهد. البته اگر فردی خانه یا خودرویی فروخته باشد، واریز این رقم در یک ماه اتفاق می افتد و بررسی سایر تراکنش‌ها در ماه های گذشته این موضوع را عیان می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا