بیش از ۳۰ میلیون دلار صنایع دستی کرمانشاه صادر شد

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، از صادرات ۳۰ میلیون و ۶۰۹ هزار دلار صنایع‌دستی استان در ۹ ماه سپری شده از سال‌جاری خبر داد.

به گزارش «نبض‌تجارت»؛  امید قادری روز سه شنبه در گفت‌ و ‌گویی اعلام کرد: استان کرمانشاه با این میزان صادرات در مدت یادشده رتبه سوم استان‌های کشور را به دست آورده است.

او با اشاره به محدودیت‌ها و رکود بازار به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا ویروس، تاکید کرد: خوشبختانه با وجود همه این مشکلات شاهد رشد چهار درصدی صادرات صنایع‌ دستی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

قادری  افزود: عمده ترین اقلام صادراتی استان شامل گلیم، گیوه، احجام چوبی و زیورآلات‌ بوده ‌است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، آموزش، فروش اینترنتی و بازاریابی و فروش از عمده‌ترین اقدامات در راستای توسعه صادرات صنایع‌دستی بوده‌ است.

او، بیشترین مشکلات در زمینه صادرات صنایع‌دستی را شامل اعمال تعرفه‌های گمرکی، نبود فروشگاه‌های صنایع‌دستی در مبادی خروجی مرزها و قاچاق صنایع‌دستی عنوان کرد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کرمانشاه، با اشاره به اینکه حدود ۲۵ هزار نفر هنرمند صنایع‌دستی در ۶۰ رشته در استان فعالیت می‌کنند، گفت: کارگاه‌ها و مشاغل خانگی استان با انبوه تولیدات مواجه هستند که به واسطه شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی دچار رکود شدید شده‌اند به طوری که میزان تولیدات کاهش داشته‌است.

قادری در خاتمه گفت: امیدواریم با اتمام کرونا و بازگشت شرایط به وضعیت عادی، شاهد افزایش و رونق تولید محصولات صنایع‌دستی و بهبود معیشت هنرمندان صنعتگر استان کرمانشاه باشیم.
به گزارش ایرنا، وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا